Иновациите са в основата на съвременната икономика и те обикновено не са дело на огромни компании, а на стартъп предприятия, най-малко заради гъвкавите им модели на работа.

Всеки ден в глобален мащаб се създават милиони нови продукти – едни успяват да пробият на пазара, други превръщат изобретателите си в милионери за часове, а трети – изчезват също толкова бързо, колкото са се появили.

От Fast Company дават пример за първите две групи с някои от най-иновативните организации, станали част от класацията им Most Innovative Companies of 2022, и техните продукти.

Платформа за домашен бокс LITEBOXER

Стартиралата през юли 2020 г. платформа за домашен бокс Liteboxer е свързано фитнес устройство, което се използва и като игра. Патентованата от компанията хардуерна система прилича на високотехнологичен боксов чувал.

Уловката се състои в това, че неговите подложки за засичане на силата, които следят напредъка на удара, имат LED светлини, синхронизиращи се с колекцията на компанията от около 300 тренировки по заявка, водени от професионален треньор.

Маратонките HOKA BONDI X

Hoka, 13-годишна компания, собственост на Deckers Brands, прави сериозен пробив през фискалната 2021 г., като нетните ѝ продажби се увеличават с 62,0% и достигат 571,2 млн. долара. Това, което движи този растеж, е ангажиментът на Hoka да предоставя иновации, които да помагат на атлетите - както любители, така и професионалисти - да бягат по-бързо и по-удобно. Hoka е известна с разработването на нов вид EVA пяна, която е изключително мека и лека и е оформена така, че да помага на бегачите да се движат по-бързо.



Миналата година Hoka надгражда тази основа от EVA пяна, като добавя твърда част от въглеродни влакна, която буквално пружинира в ритъма на бягане. Наречена Bondi X, обувката е високо оценена от водещи спортни издания тъй като смесва здравите въглеродни влакна с комфорта на пяната на Hoka.

Машината за тренировки на CLMBR

Clmbr предлага високоинтензивни тренировки у дома. Едноименният вертикален катерач на компанията е поредното свързано тренировъчно устройства и разполага с голям сензорен екран, който може да се използва за достъп до библиотеката на Clmbr. Там могат да бъдат открити класове по заявка, водени от инструктор, които обхващат различни дължини и цели на тренировката.



Софтуер
CANVA PRO

Клиентите на Canva, много от които са малки и средни предприятия без ресурси за професионален дизайнерски екип, използват платформата за дизайн по всевъзможни начини. Миналата година Canva пусна набор от инструменти, които помагат на компаниите да разпространяват публикации в социалните медии и дори да създават видеоклипове.

Тази година платформата планира да се справи с вездесъщия PDF с пускането на инструмент, който превръща всеки дизайн в уебсайт за еднократна употреба.

Топ 5 на технологичните подаръци през 2022За да улесни избора на потребителите, New York Magazine прави своеобразна класация на най-добрите технологични подаръци за 2022 г.

Умни очила за плуване Form

Умните очила за плуване на Form, които се произвеждат от две години, са нещо повече от модерен начин да броите обиколките си. При тренировките с насоки, които предлага устройството, можете да виждате времето си за обиколка и да получавате инструкции на живо на вградения дисплей на очилата, така че да знаете кога е време да намалите темпото или да увеличите скоростта. Дори Apple Watch не може да направи това. В допълнение към умните очила, ако си платят абонамент получават достъп до професионални тренировъчни програми през приложението Form Swim.



Лаптоп
FRAMEWORK

Хардуерът на лаптопа на Framework изглежда толкова елегантен, колкото всяка друга машина на Dell или HP. Разликата е в това колко лесно можете да разглобите този лаптоп. Само отстранявате клавиатурата и получавате достъп до вътрешните компоненти под нея. Ако пък разглобите магнитно прикрепената рамка на дисплея, можете лесно да смените целия екран или уеб камерата. Освен това той може да се персонализира по много начини – портове, език на клавиатурата, памет, място за съхранение и дори цялата дънна платка.



Умните матраци на Eight Sleep

Eight Sleep събуди за повече иновации индустрията за матраци преди няколко години с високотехнологично легло, наречено „Pod“. Последната му версия се предлага с набор от функционалности, сред които регулиране на температурата, сензори, проследяващи качеството на съня, както и аларма за нежно събуждане, която постепенно охлажда матрака няколко минути преди да задейства мека вибрация на нивото на гърдите.



През 2021 г. Eight Sleep пусна SleepOS, базирана на AI операционна система, която събира данни за идеалните условия за сън на потребителите и след това автоматично се нагажда към тях.

Добре дошли и лека нощ! Как туризмът се превръща в сънПоявяват все повече хотели и курорти, таргетирани към клиенти, които страдат от недоспиване


Технологиите далеч не са единствената сфера, която бълва иновации. Ето няколко примера за нетехнологични иновативни продукти от класацията на Fast Company, които носят на създателите си пазарно признание.

Дрехите на 100 Thieves

Основана от бившия професионален играч на Call of Duty Мат Хааг, организацията за електронни спортове 100 Thieves поддържа някои от най-добрите играчи в турнирите по League of Legends, Fortnite, Valorant и Call of Duty. Но най-интригуващ е стремежът на компанията към това да произвежда облекло, което да ѝ носи милиони долари.

Продажбите на ограничените модели на мърчандайза на 100 Thieves – анораци с лого, потници, тениски, поларени панталони и т.н. - са се увеличили три пъти тази година.



Виждайки успеха на подобни колекции, през юли 100 Thieves стартира постоянна колекция облекла Foundations, за която се съобщава, че е спечелила 2,5 млн. долара през първия месец. 100 Thieves също така наскоро придоби производителя на високотехнологични геймърски клавиатури Higround, известен с лимитирани серии, добавяйки и аксесоари към асортимента си.

Работно облекло на Figs

Като отделя време за създаване на медицинско работно облекло, което е стилно, удобно и с добър дизайн, Figs може да се похвали с клиентска база от 1,7 милиона клиенти, в сравнение с 1,1 милиона преди година. През март 2021 г. компанията проведжда успешно първично публично предлагане, а финансовите ѝ данни разкриват, че тя вече печели, което е рядкост сред стартиращите компании за директни доставки до потребителите.

Figs печели нови клиенти предимно от уста на уста, като изразходва по-малко от 15% от приходите си за маркетинг. В същото време клиентите често се връщат и харчат средно по 102 долара за поръчка. Макар че основната част от дейността на марката все още е свързана с работното облекло, Figs смята да се разшири и в областта на спортните облекла за свободното време.

Азиатска кухня у дома


Omsom си партнира с емблематични готвачи, за да създаде сетове, които помагат на хората да готвят азиатски ястия с ресторантско качество у дома. Пакетите съдържат уникални сосове като виетнамско барбекю с лимонена трева и японско юзу мисояки. Марката внася в САЩ уникални съставки от Азия и базира рецептите си на местни традиции, датиращи от поколения в семействата на готвачите.



Откакто стартира през май 2020 г., компанията е продала повече от половин милион сета.