Заредете се с голяма доза търпение, ако искате да станете собственик на чисто ново Ferrari.

Списъкът с чакащи е дълъг и изисква период от цели три години. Въпреки това, главният изпълнителен директор е категоричен, че компанията не планира да увеличи производството си, за да отговори на търсенето.

"Ние сме марка, която не търси обем", коментира Бенедето Виня пред CNBC в ексклузивно интервю от Пебъл Бийч. "Ние сме марка, която търси стойност и уважение към клиента. За нас той е много, много важен."

"Клиентът придава стойност на нашите автомобили, защото са уникални, защото са лимитирани, защото са ексклузивни. Бихме могли да произвеждаме повече, но това няма смисъл. Ще обидим клиентите си.", смята той.

Балансът между растеж и ексклузивност никога не е бил толкова важен за Ferrari. Акциите на компанията се повишиха с 44% през последната година, като оценката е по-висока от тази на Ford или General Motors, което създава натиск от страна на акционерите за продължаване на силния ръст на продажбите и обема, подчертава CNBC.

Ferrari за 30 млн. долара е най-скъпото автобижу на търговете в МонтерейОбщата сума на продажбите на над 1200 автомобила на пет търга в Монтерей и Пебъл Бийч, достигна 397 млн. долара

И все пак, тъй като концепцията на бранда е изградена върху дефицита и собствениците, които разчитат на ограничено производство, за да поддържат стойността на автомобилите си, от Ferrari се очаква да запази строг контрол върху производството.

Миналата година са произведени 13 221 автомобила, което е с 18,5% повече от 2021 г. Търсенето все още значително надвишава предлагането, като дилърите твърдят, че чакането за нов SUV Purosangue и други модели вече надхвърля три години. Много купувачи казват, че дори не могат да се включат в списъка на чакащите, тъй като просто няма достатъчно производство.

Основателят на компанията Енцо Ферари заявява, че Ferrari ще произвежда "един автомобил по-малко, отколкото е търсенето на пазара".

Днес недостигът е много по-голям, като някои анализатори твърдят, че компанията лесно може да продаде два пъти повече автомобили, отколкото произвежда. Ferrari строи нов завод за своите хибридни и електрически автомобили, но не е ясно с колко ще увеличи производството си.

Изпълнителният директор Виня заяви, че въпреки ограниченото предлагане, компанията продължава да разширява обхвата си сред по-младите и нови клиенти. Клиентската база се разширява вече 10 поредни тримесечия, а 30% от новите клиенти са на възраст под 40 години. "Новите ни клиенти са с 10% по-млади от всички, които имаме в света.", допълва той.

„Персонализация“ носи 33% годишен ръст на печалбата за FerrariВследствие на добрите резултати автомобилният производител повишaва прогнозата си за цялата година

Покупката на Ferrari никога не трябва да бъде лесна или бърза, тъй като това е най-амбициозният автомобил.

"Да се сдобиеш с Ferrari е преживяване, което започва от момента, в който за първи път видиш тази кола. Това не е нещо, което можете да получите лесно.", обяснява Виня.

През последните години победите във Формула 1 също не бяха лесни за Ferrari. Понастоящем компанията е на четвърто място в отборното класиране във Формула 1, след Red Bull, Mercedes и Aston Martin.

Виня заяви, че основният фокус е върху подобряването на автомобила. "Това е много важно за нас, защото нашето ДНК е състезателно. Разполагаме с автомобил, който е най-бързият за нас досега, но не е най-бързият на пистата. Затова трябва да продължим да се подобряваме."

Фондове за ретро автомобили са новото изкушение за богати инвеститориПрез 2023 г. ретро автомобилите изпреварват ръста на луксозните конкуренти - вино, часовници и изкуство

Виня цитира думите на Енцо Ферари: "Човекът, който дойде след мен, ще трябва да продължи едно много просто правило - да запази живо желанието за прогрес, което е било преследвано в миналото."

"Това е, което трябва да правим, в състезанията и във всичко. Трябва да продължим да работим.", допълва Виня.

На въпроса дал Люис Хамилтън, прочутият пилот на Mercedes във Формула 1, може да се присъедини към Ferrari, Виня отговаря: "Имаме Шарл Льоклер и Карлос Сайнс, те вършат фантастична работа. Така че, за нас основен приоритет остава това автомобилът да стане по-конкурентоспособен."