Азиатските авиокомпании търсят 240 000 нови пилоти
Ако си търсите работа, можете сериозно да обмислите опцията да изкарате курс за самолетни пилоти и да се преместите в Китай, пише BBC. Причината е, че азиатските авиокомпании ще се нуждаят от огромен брой пилоти, авиоинженери и обслужващ персонал през следващите две десетилетия.
Изданието цитира прогноза на Boeing, в която се посочва, че силният икономически растеж на държавите от региона води до нарастване на доходите и увеличаване на пътуванията.
До 2037 г. авиопревозвачите в тази част на света ще се нуждаят от още 240 000 пилоти и 317 000 души екипаж, като само Китай ще поеме половината от тези кадри, предвиждат от компанията.
Очакванията на Boeing не са изненада за представителите на авиоиндустрията, тъй като и в момента тя изпитва силен недостиг на кадри. По-възрастните пилоти ще се пенсионират през следващото десетилетие, а в същото време конкуренцията в авиобизнеса се увеличава лавинообразно с навлизането на все по-широка палитра от услуги, като хеликоптерния туризъм и луксозните частни самолетни превози.
Според оценките на Boeing, китайският пазар ще има нужда от още 128 500 пилоти, Югоизточна Азия - от 48 500 и Южна Азия - от 42 750. Американската компания стъпва върху тези данни, за да предвиди и търсенето на нови самолети през следващите години.
Едва ли е изненада, че най-големите поръчки в момента идват именно от азиатските превозвачи. Според американския авиопроизводител, 40% от достаките на нови самолети през следващото десетилетие ще бъдат за Азиатско-тихоокеанския регион.
Boeing разполага със собствена програма за ускорено обучение на пилоти и авиоинженери, но капацитетът й не е достатъчен, за да посрещне огромното търсене.
Анализаторите, цитирани от BBC, предупреждават, че недостигът на пилоти представлява сериозен риск за авиоиндустрията. Заради него новите самолети стоят в хангарите, без да носят приходи.
Освен това пилотите поставят все по-високи изисквания за възнагражденията си, което увеличава разходите на компаниите. В държавите със силни профсъюзи, като Великобритания и Франция, конфликтите между авиокомпаниите и техните служители доведоха до мащабни стачки и парализираха въздушния транспорт.
Авиоиндустрията попада и под ударите на глобалната търговска война, пише още изданието. Наскоро изпълнителният директор на Boeing Денис Мюленбург предупреди, че напрежението между САЩ и Китай ще доведе до оскъпяване на новите самолети. По думите му свободната търговия е жизненоважна за авиационния бизнес.