Най-големият производител на електромобили в света BYD ще инвестира 100 млрд. юана (14 млрд. долара) в интелигентни автомобили (IEV), тъй като компанията очаква превозните средства от този тип да бъдат следващото бойно поле за индустрията.

Това става ясно от изказване на основателя и главен изпълнителен директор Уанг Чуанфу по време на форума "Ден на мечтите" в Шънджън, цитирано от Business Insider.

В рамките на събитието компанията е представила системата за интелигентни автомобили Xuanji. Тя интегрира няколко технологии, разработени от BYD както в областта на IEV, така и в електрификацията, включително изкуствен интелект, базиран на облак, 5G мрежова свързаност, интелигентно шофиране и функции на smart-кокпит. По думите на Уанг всичко това позволява на автомобила да възприема промените във вътрешната и външната среда и да се адаптира в реално време, за да повиши безопасността и комфорта при шофиране.

"Първата половина на плана ни е свързана с електрификацията, а втората - с интелигентността", казва изпълнителният директор на BYD, без да посочва срокове или повече подробности за това какви иновации се очаква да донесе инвестицията от 100 млрд. юана.

Как китайският EV шик хвана западните автопроизводители „спящи зад волана“Китайските производители на електромобили заплашват 100-годишната хегемония на традиционни западни автомобилни марки. Как започна всичко и как ще продължи?

BYD, която в края миналата година изпревари Tesla и се превърна в най-големия производител на електромобили, сега се насочва към интелигентните превозни средства, тъй като се стреми да настигне конкурентите си по отношение на функции като автономно шофиране и гласово разпознаване.

Компанията има повече от 90 000 служители, като около 4000 от тях работят по плана за интелигентното шофиране.

Електромобилите с най-новите дигитални технологии се превърнаха в тенденция в Китай, тъй като младите шофьори отдават приоритет на системите за автономно управление, отбелязва Business Insider.

Интелигентността се измерва чрез вградени функции като гласово активирано управление, разпознаване на лица, съвместимост с телефони и самопаркиране.

Разследващи от ЕС ще инспектират китайските компании BYD, Geely и SAIC Проверката, започнала през октомври, ще продължи 13 месеца

Според съоснователя и главен изпълнителен директор Хе Сяопенг, Xpeng, известна с разработването на усъвършенствана система за подпомагане на водача, планира да разшири използването на своята технология за самоуправление в цялата страна до края на тази година.

Базираната в Шанхай компания Nio пусна на пазара през септември миналата година първия смартфон на компанията, разработен специално като придружаващо устройство за нейните електрически автомобили. Той предлага повече от 30 специфични за електромобила функции, като например самопаркиране, отключване с бутон, както и прехвърляне на видеоразговор от телефона към екрана и високоговорителите на автомобила.

Xpeng представи нов електромобил, който ще „промени правилата на играта” На 1 януари компанията пусна на пазара големия си 7-местен X9

По данни на автомобилния производител повече от 2,6 милиона автомобила BYD вече са оборудвани със системи за автономно управление L2

Според SAE, глобален орган за стандартизация, тези системи помагат на водача, но изискват активен надзор.

Според изказването на Уанг миналата година BYD е продала повече от 3 милиона превозни средства IEV, включително EV и хибриди, което e увеличение от 60% на годишна база.

Тази година компанията ще пусне на пазара повече от 10 модела за интелигентно шофиране от висок клас, оборудвани със сензори lidar (light detection and ranging).