Компанията, която задвижи революцията в дистанционната работа по време на пандемията с услугата си за видеоконференции, призова служителите си да се върнат в офиса.

Zoom съобщи в изявление, че се налага да въведе „структуриран хибриден подход“, което означава, че служителите, които живеят близо до офис на компанията, „трябва да идват в него два дни в седмицата“, защото това е „най-ефективно“ за бизнеса.

„Ние сме в по-добра позиция да използваме собствените си технологии, да продължим да правим иновации и да подкрепяме нашите глобални клиенти. Ще продължим да използваме цялата платформа Zoom, за да поддържаме нашите служители и разпръснати екипи свързани и работещи ефективно“, казват още от компанията.

„Живеят повече, работят по-малко“ - с какво се примиряват работодателите?Дори когато заетостта расте бързо, служителите работят по-малко часове сега, отколкото през 2019 г.

Като оставим настрана иронията, Zoom не е изключение от тенденцията за завръщане в офиса, която обхваща технологичните компании, отбелязва CNN.

През последните месеци Google, Amazon и Salesforce въведоха подобни политики, слагайки край на подхода от ерата на Covid-19, който даваше на служителите повече свобода да работят от вкъщи. Бизнесът обаче се сблъсква с известна съпротива от служителите, след като работниците свикнаха с по-голямата гъвкавост.

Работодатели vs. служители - кой печели битката за завръщане в офиса? Въпреки въведените мерки служителите, а не бизнеса, все още диктуват правилата на спора

Zoom изпитва някои трудности, тъй като търсенето на услугите ѝ намалява след подхранения от пандемията скок. През февруари Zoom съкрати приблизително 15% от своя персонал - около 1300 служители – след като се разрасна твърде бързо. Членовете на изпълнителния ръководен екип намалиха основните си заплати с 20% за следващата фискална година и се лишиха от бонусите си за фискалната 2023 г.