Южнокорейската компания Hyundai Motor обяви във вторник, че планира да инвестира около 109,4 трилиона вона (85,4 млрд. долара) в периода до 2032 г., като 1/3 от тях ще бъдат насочени за посрещане на "сеизмичната промяна" в индустрията и прехода към електрически превозни средства, съобщава Reuters.

Hyundai Motor, която заедно с филиала си Kia Corp е сред 10-те най-големи автомобилни производители по продажби в света, също така заявява, че има за цел да повиши производството си на електромобили в САЩ, нейния най-голям пазар. До 2030 г. електрическите превозни средства ще съставляват 75% от производството на компанията в страната в сравнение с 0,7% сега.

Производителят планира да инвестира около 35,8 трилиона вона за електрически автомобили в периода до 2032 г., като цели продажбата на 2 милиона годишно до 2030 г.

Ще успее ли Япония да стане сила на пазара на електромобили?Страната предприема редица действия в тази посока, но зависимостта ѝ от Китай остава предизвикателство


"Hyundai Motor ще използва своето наследство от иновации и знания, натрупани в продължение на дълъг период от време в условията на сеизмични промени в индустрията, за да заеме лидерска позиция на пазара на електрически превозни средства", обясняват от компанията пред инвеститорите си.

За да повиши конкурентоспособността си в областта на батериите и да разработи такива от следващо поколение, Hyundai Motor планира да инвестира 9,5 трилиона вона през следващите 10 години, се казва в изявлението.

Очаква се Hyundai Motor също така да представи конкурентни литиево-желязо-фосфатни (LFP) батерии с повишена енергийна плътност и подобрена ефективност при ниски температури до 2025 г. Автомобилният производител се стреми да доставя над 70% от нужните му батерии чрез своите съвместни предприятия до 2028 г.

Стартъп реши един от най-големите проблеми за EV батериите - студа Загубата на ефективност при зареждане в студено време е постоянна пречка за индустрията


Плановете на компанията включват сътрудничество със специализирани организации и стартиращи предприятия, както и създаване на съвместни предприятия с компании за батерии, за да се гарантират стабилни доставки.

"В ход са и съвместни изследвания и капиталови инвестиции в стартиращи предприятия за ускоряване на разработването на батерии от следващо поколение", акцентират от Hyundai.

Базираният в Сеул автомобилен производител се стреми да постигне марж на оперативната печалба от 10% или повече в бизнеса си с електрически превозни средства до 2030 г.