Diamond Sports Group, най-големият собственик на регионални спортни мрежи, е изправен пред риск от изпадане в несъстоятелност, след като дълговете му достигнаха над 8 млрд. долара, съобщава CNBC.

Дружеството, което е неконсолидирано и независимо управлявано дъщерно дружество на Sinclair Broadcast Group, подаде молба за защита от фалит по законите на щата Тексас. В съобщението на компанията се казва, че тя финализира споразумение за подкрепа на преструктурирането с мнозинството от притежателите на дългове и Sinclair, за да заличи дълговите си тежести.

Основният фактор за натрупването им е, че през 2019 г. Sinclair придобива портфолиото от мрежи от Disney за 10,6 млрд. долара, което включва дългове от около 8 млрд. долара. Въпреки че Diamond продължи да извършва плащания на такси за права към лигите и отборите, за които излъчва мачове, компанията пое стотици милиони долари годишни лихвени плащания по дълга на Disney.

Disney ще съкрати 7000 работни места, за да свие разходите си с $5,5 млрд. Медийният гигант преструктурира три основни бизнес сегмента: Disney Entertainment, ESPN и Disney Parks, Experiences and Products, за да засили стрийминг платформата Disney+

Миналия месец Diamond Sports съобщи, че не е могла да погаси дължими лихви в размер на 140 млн. долара на основните притежатели на облигации и влиза в 30-дневен гратисен период. През това време компанията е водила преговори с кредиторите си и други заинтересовани страни в опит да преструктурира дълговото си тежести, съобщи по-рано CNBC.

Основните мрежи на дружеството, както и други платени телевизионни канали, се сблъскват с вълна от прекратяване на абонаментите през последните години, тъй като потребителите предпочитат стрийминг услуги. Въпреки че поддържат стабилни рейтинги, което е обичайно за спортните канали, регионалните мрежи все по-често усещат тежката конкуренция на специализираните платформи за стрийминг съдържание.

Супербоул рекламите като индикатор за фондовия пазар Като най-голямото зрелище в американския капитализъм, финалът на Супербоул редовно се анализира и от инвеститорите

Diamond заяви, че планира да преструктурира баланса си, като същевременно продължи да излъчва местни мачове по портфолиото си от 19 мрежи под марката Bally Sports в САЩ, които излъчват професионални хокейни, баскетболни и бейзболни мачове. Подобно на други регионални спортни мрежи, дружеството се фокусира върху увеличаването на присъствието си в стрийминг излъчванията. Миналата година стартира Bally Sports+, за да даде възможност на потребителите, които са се отказали от традиционните платени телевизионни пакети, да стриймват игри.

Усилията на групата обаче все още не дават значителен резултат. Споразумението за подкрепа на преструктурирането с кредиторите все още не е финализирано. Планът би могъл да доведе до отделянето на Diamond от Sinclair и превръщането му в самостоятелна дейност, заявиха от компанията.

Миналата година Diamond назначи свой собствен борд и назначи Дейвид Преслак, бивш изпълнителен директор на NBC Sports, за главен изпълнителен директор. През последните седмици бяха наети още водещи мениджъри.

Топ марките в Web3, NFT и метавселената Те са жив пример за това, че може да се натрупат много пари и възможностите за развитие са големи

Предстоящото обявяване в несъстоятелност на Diamond е повод за безпокойство от страна на лигите, особено Мейджър лигата по бейзбол - MLB, чийто сезон започва на 30 март, като това поражда опасения, че Diamond може да се откаже от плащане на права по време на процеса на обявяване в несъстоятелност. Редовните сезони на NBA и NHL са към своя край.

В изявление на MLB се казва, че подаването на молба за обявяване в несъстоятелност от Diamond е негативно, но очаквано развитие. "Въпреки икономическото положение на Diamond, имаме очаквания, че те ще продължат да излъчват всички мачове, за които са поели ангажимент, по време на процеса на несъстоятелност", заяви говорител на MLB.

"MLB е готова да продуцира и разпространява мачове за феновете на техните местни пазари, в случай че Diamond или друга регионална спортна мрежа не е в състояние да го направи, както се изисква от споразумението им с нашите клубове", се казва в изявлението, в което се посочват стрийминг услугата MLB.TV и кабелният телевизионен оператор MLB Network.