Подразделението Moet Hennessy на LVMH обяви, че е придобило калифорнийския производител на вина Joseph Phelps Vineyards - поредната сделка с цел разширяване на алкохолния портфейл на френския гигант в сферата луксозните стоки.

Сделката осигурява на Moet един от най-известните производители на вина в Калифорния, известен с червените си трапезни вина и луксозната си марка Insignia, и засилва позициите й в САЩ, където е най-големият й пазар. Параметрите по сделката не са обявени.

Председателят и главен изпълнителен директор на Moet Hennessy Филип Шаус заяви пред CNBC, че компанията търси големи производители на вино по света, които имат същата отдаденост към качеството и предприемачеството, като LVMH.

Phelps, основана през 1973 г. от Джоузеф Фелпс, произвежда около 750 000 бутилки вино годишно и разполага с подходящата комбинация от марка, продукти и качеството, която да добавим към портфейла на Moet Hennessy, казва Шаус.

Рецесия ли? Покупките на луксозни стоки в САЩ с ръст от 14% през 2022 г.Общият хаос на фондовия пазар засега изглежда, че не оказва кой знае колко силно влияние върху пазара на луксозни стоки

“Това е легендарно име и легендарна винарна,” допълва още той. “За нас е важно, че придобиваме семеен бизнес с наследство и е супер важно да съхраним това наследство.”

Цената на дребно на бутилка червено вино от марката Insignia на Joseph Phepls е най-малко 250 долара, в зависимост от реколтата.

Сделката идва в период, в който Moet Hennessy, чиито множество марки включват Dom Perignon, Moet & Chandon, Hennessy, Cloudy Bay и Belvedere, продължава да разширява портфейла си при скъпите вина, алкохоли и шампанско, въпреки инфлацията и опасенията от рецесия.

Moet Hennessy обяви 1.64 млрд. евро приходи за първото тримесечие, което е с 8% повече, в сравнение с 2021 г. Според Шаус търсенето в Европа е “под пара” благодарение отчасти на завръщането на туризма на Стария континент.

“Отчитаме огромно търсене в Европа, най-вече в курортните градове и нощни заведения”, допълва Шаус.