1/3 от продажбите на луксозни стоки в света се дължат на Китай
Цените на луксозните стоки в Китай падат с ¼ през последната година.
Тази тенденция води до по-високи харчове за луксозни стоки от страна на китайските потребители, като понастоящем 1/3 от всички продажби на луксозни стоки по света се дължат именно на тях, пише Financial Times.
Въпреки спада в цените, потребителите в Китай продължават да плащат по-скъпо спрямо тези в Европа, тъй като китайските мита оскъпяват вноса на луксозни стоки. Поради това редица китайци предпочитат да пазаруват от Европа, главно от Париж.
Цените на луксозните стоки намаляват през последните няколко години, сочи проучване на Deloitte на база цените на близо 2 хил. подобни продукта.
Цените на луксозните стоки в Китай сега са с 31% по-високи спрямо тези във Франция, което е спад, тъй като преди година цените са били по-високи с 41%, сочат данните на Deloitte.
Френският търговец на луксозни стоки Hermes посочва, че има ръст в продажбите на територията на Китай през второто тримесечие на тази година, което вдига общият приход от Азия с 10.5% за периода.
Намалението в цените е най-осезаемо при дрехите и обувките, тъй като през миналата година те са били с 50% по-високи в Китай спрямо Европа, а сега разликата в цената е намалена до 1/3.
Според анализ на Deloitte, намалението в цените се дължи по-скоро на поевтиняването на китайския юан спрямо еврото.
Ако валутните курсове не бяха се променили през годината, навярно цените в Китай все още щяха да са с 40% по-скъпи от тези във Франция.
Друга причина за спада в цените в Китай е навлизането на онлайн търговията, която се превръща във все по-сериозен канал за дистрибуция на луксозни стоки.
Традиционно интернет търговията съкраща разходи за търговците, което се отразява и в цените на стоките.
Въпреки добрите темпове на развитие на пазара на луксозни стоки в Китай, малко анализатори очакват завръщане на нивата, познати от преди кризата.