Нови данни около фаталния инцидент с автомобил на Tesla
Мъжът, починал в катастрофа през миналата година, докато използвал полуавтономната система за управление на своя автомобил Tesla Model S, не е държал ръцете си на волана за дълъг период от време въпреки повтарящите се предупреждения от страна на системата да не го прави. Това се посочва в доклад на американското правителство, цитиран от Reuters.
Националният съвет по безопасност на транспорта излезе с доклад в размер на 500 страници, посветен на фаталния инцидент от май миналата година, когато Джошуа Браун, бивш морски пехотинец, загина в автомобилна катастрофа със своята Tesla. Автомобилът на Браун се сблъска с камион, докато колата е била на „автопилот”. През 2016 година от Tesla коментираха случая, че наличието на автопилот „не позволява на водача да абдикира от отговорност”.
Инцидентът с бившия морски пехотинец повидгна въпроси относно сигурността на системите за автономно управление на автомобили, които изискват минимална човешка намеса.
Пътуването на Браун във фаталния ден е продължило 37 минути. Според доклада, когато Браун е бил подканен от системата да сложи ръцете си на волана, той го е направил за едва 25 секунди. Колата е била на автопилот през почти цялата продължителност на прехода, като системата е алармирала 7 отделни пъти за необходимостта водача да поеме ръчен контрол.
В шест от случаите системата е засекла ръцете на водача на волана в резултат на предупреждението.
През септември миналата година Tesla представи подобрения в автопилота си, добавяйки нов лимит за времето, в което водачът може да държи ръцете си далеч от волана, както и други промени, които трябва да служат като превенция срещу катастрофа с фатален край. Подобрената система не дава на водача да използва автопилот, ако не откликва на автоматичните предупреждения да поеме ръчен контрол над колата.
Националният съвет по безопасност на транспорта прави препоръки към Tesla в доклада си, които обаче няма да доведат до изтегляне на автомобили от пазара.
В началото на годината Националната администрация по безопасност на движението по пътищата (НАБДП) посочи, че няма доказателство за дефекти, причинили смъртта на Браун. Соред доклада на НАБДП, Браун не е използвал спирачките на автомобила, като последното му действие в колата е било да настрои скоростта на 74 мили (119 км/час) в час, две минути преди сблъсъка, което е над разрешената максимална скорост от 65 мили в час. Според данните, камионът би следвало е бил видян от Браун най-малко 7 секунди преди сблъсъка, като няма индикации, че той е натиснал спирчките или е предприел каквото и да е друго действие, за да избегне удара.
Докладът на Националният съвет по безопасност на транспорта разкрива, че Tesla Model S използва собствена система, която записва както скоростта на превозното средство, така и друга информация. Така властите не могат да достигнат до тази информация чрез наличните инструменти използвани за извличане на данни при повечето други автомобили.
Поради тази причина за съставяне на доклада, органът е трябвало да разчита на Tesla за осигуряване на необходимите данни.