Twitter започна да премахва сините отметки за верификация от профилите на знаменитости и популярни личности, съобщи Reuters.

В резултат, папа Франциск и поп иконата Бионсе загубиха своите потвърдени статуси. Баскетболната звезда Леброн Джеймс и писателят Стивън Кинг, обаче запазват отметките си.

Авторът на "Сиянието", който определи Мъск като "ужасно подходящ за Twitter", написа следния статус: "Акаунтът ми в Twitter казва, че съм се абонирал за Twitter Blue. Не съм се абонирал. Акаунтът ми казва, че съм дал телефонен номер. Не съм го направил."

Мъск му отговори в Twitter: "Добре дошъл, намасте" с емотикон със скръстени за молитва ръце.

Платените акаунти - промяна на модела в отговор на насрещните ветрове Регулаторния натиск притиска социалните мрежи да диверсифицират каналите си за приходи

The Verge припомня, че Леброн Джеймс по-рано е заявил, че няма да плаща за верификация, за да запази отметката.

В отделен пост в Twitter Мъск написа: "В момента е в ход процедура по издаване на лиценз на компанията: "Лично аз плащам за няколко.", а по-късно допълни: "Само Шатнър, Леброн и Кинг", визирайки актьора от "Стар Трек" Уилям Шатнър, който миналия месец се оплака, че е принуден да плаща, за да запази синята отметка.

Сред потребителите, загубили верификатора на профилите си, са бившият президент на САЩ Доналд Тръмп, бившият държавен секретар на САЩ Хилари Клинтън, съоснователят на Microsoft Corp Бил Гейтс и риалити звездата Ким Кардашиян.

Под собствеността на Мъск Twitter промени начина, по който раздава заветните сини значки, които по-рано се даваха на известни личности, журналисти, ръководители, политици след проверка на самоличността им. Те служеха като знак за автентичност.

Диктатор по учебник. Как виждат Мъск служители и потребители на TwitterДосегашното поведение на Илон Мъск в Twitter е свързано с

През ноември Мъск заяви, че Twitter ще започне да събира 8 долара на месец за значката в опит да стартира нови източници на приходи извън рекламата. По-късно компанията предложи чекмаркове в други цветове - златен за бизнеса и сив за правителствени и многостранни организации и длъжностни лица.

Междувременно стана ясно, че Twitter премахва етикетите "финансиран от правителството" и "свързан с държавата", които предполагат участие на правителството в редакционното съдържание, от акаунтите на световни медийни организации. Платформата свали етикета "финансирана от правителството медия" от акаунтите на базираните в САЩ National Public Radio (NPR), British Broadcasting Corp и Canadian Broadcasting Corporation (CBC).

Илон Мъск пред BBC: Управлението на Twitter прилича на влакче на ужаситеПредприемачът мултимилиардер заявява още, че ще продаде компанията, ако се появи правилният човек

Премахнат е и етикетът "Китайска медия, свързана с държавата" от акаунтите на Xinhua News, както и на журналисти, свързани с подкрепяни от правителството издания.

Докато акаунтите на китайските издатели, включително на техните висши служители, както и на някои ключови правителствени служители, започнаха да получават етикета през 2020 г., такива като NPR и CBC бяха етикетирани едва в началото на този месец. Това накара NPR и CBC да спрат да публикуват съдържание в своите акаунти с аргумента, че етикетът не отразява точно тяхната управленска структура.

В интервю за BBC миналата седмица Илон Мъск заяви, че социалната платформа се опитва да бъде "точна" и разглежда възможността за промяна на етикета. "Нашата цел е просто да бъдем възможно най-истински и точни. Коригираме етикета на "публично финансиран", което според мен може би не е твърде осъдително", коментира Мъск.