Последният Ford Fiesta излезе от производствената линия в петък, отбелязвайки края на една ера, в която моделът се превърна в опора на милиони шофьори по света. От 1976 г. насам са произведени над 22 милиона автомобила Fiesta, продадени в повече от 50 държави, посочва CNBC.

В знак на уважение към модела, автомобилният гигант ще запази последните две произведени коли от серията за своите автопаркове във Великобритания и Германия.

"Ford бързо преминава към електрическо бъдеще в Европа", се казва в изявление на автомобилния производител. "Като част от този преход производството на Fiesta в Кьолн, Германия, ще бъде преустановено на 7 юли 2023 г., което ще даде начало на нова ера за Центъра за електрически превозни средства в град".

Новите автомобили – много екстри, много проблемиПодобно явление досега не е наблюдавано в 37-годишната история на изследваното Initial Quality Study
Още в съобщение от миналата година Ford заявява, че производството на Fiesta - компактен автомобил с отличителен дизайн, ще бъде преустановено. Това решение е част от изместването на фокуса на компанията към електрификация, като тя вече пое ангажимент цялата ѝ гама от леки автомобили в Европа "да бъде с нулеви емисии" до средата на 2026 г.

Целта на Ford е до 2030 г. да продава единствено електромобили на Стария континент.

Тази стъпка идва в момент, когато държавите в Европа се стремят да се откажат от превозните средства, които използват изкопаеми горива.

Обединеното кралство например иска да спре продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили и микробуси до 2030 г. и ще изисква от 2035 г. всички нови автомобили и микробуси да имат нулеви емисии на отработените газове.

Как сделките на Tesla с конкурентите Ford и GM презареждат EV индустриятаНовите споразумения имат потенциал да подобрят по-широкото приемане на електромобилите в Северна Америка
Европейският съюз също се стреми да намали емисиите от автомобилния транспорт.

В коментар, изпратен до CNBC по електронната поща, Дейвид Легет, автомобилен анализатор в GlobalData, заявява, че е налице "пазарна промяна в Европа към компактни SUV".

"В случая Ford предпочита да продава своя Puma с по-висок марж, отколкото малки хечбеци. Ford Focus също ще изчезне от европейските дилърски центрове през 2025 г.", посочва той.

Легет твърди, че рационализирането на моделните линии отчасти отразява "необходимостта от повече инвестиции в електрифицирани модели".

VW се обзалага, че един стар SUV ще му помогне да спечели американцитеШефът на Scout Скот Кео залага на американски продукт, за да може VW най-накрая да пробие на ключовия пазар
"Глобалният недостиг на полупроводници, който последва пандемията, също ускори тенденцията, тъй като производителите дадоха приоритет на моделите си с по-висок марж, а малките хечбеци като Fiesta са известни с малкия си марж. При намаляване на обемите те бързо могат да се окажат неустойчиви", добавя експертът.

Легет също така акцентира върху засилването на конкуренцията, отбелязвайки, че предстои "вълна от китайски електрически автомобили".

"Накратко, няма реални основания за инвестиции за обновяване на моделна гама като Fiesta. Подобно на Focus, тя вече изживя своите дни под слънцето. Въпреки това тя беше страхотен автомобил за Ford", казва в заключение Легет.