Netflix ограничава споделянето на пароли, но не знае точно как
Краят на споделянето на пароли за Netflix ще настъпи скоро и това се очаква да се превърне в предизвикателство както за зрителите, така и за самата стрийминг платформа.
Компанията отлага този момент от години. Още през 2019 г. нейни анализатори са идентифицирали споделянето на пароли като основен проблем, който ще намали броя на потенциалните абонаменти, твърдят запознати, цитирани от The Wall Street Journal, но стрийминг гигантът няма решение как да премахне тази възможност, без да загуби настоящи абонати.
Пандемията и антиковид мерките обаче носи вълна от нови абонати за платформата и фокусът върху споделянето на абонаменти се губи. Но сега загубите се увеличават, което мотивира главният изпълнителен директор Рийд Хейстингс да коментира, че пандемичният бум е прикрил мащабите на проблема със споделянето на пароли и че компанията твърде дълго е чакала, за да се справи с него, съобщава още WSJ.
Повече от 100 милиона зрители на Netflix сега гледат услугата, използвайки пароли, които заемат най-често от членове на семейството или приятели, твърди компанията. Затова и нейните планове са да прекрати тази практика от 2023 г., като поиска от хората, които споделят акаунти, да плащат за това. Очаква се промяната да влезе първо на американския пазар, а след това и в глобален мащаб.
Netflix успокои акционерите с нови 2,4 милиона абонати През периода юли-септември платформата е привлякла 2,4 милиона абонати - обрат след загубата на 1,2 милиона клиенти през първата половина на годината
По този начин обаче Netflix рискува да пропилее благоразположението на потребителите, което спечели с години на добра воля по отношение на абонаментите. А те имат много голям избор от стрийминг услуги.
Netflix също така променя подхода си към показването на реклами в съдържанието, след като години наред се противопоставяше на това. През ноември платформата стартира ниво на абонамент, което включва реклами и е насочено към нови потребители, странящи от по-скъпите планове без реклами.
В условията за ползване на услугите на Netflix отдавна се казва, че лицето, което плаща за акаунта, трябва да контролира устройствата, които го използват, и да не споделя пароли, но компанията никога не е прилагала това правило стриктно, припомня WSJ и посочва причината за това - определянето на твърда граница за това на кого трябва да се разреши да споделя пароли се оказва много трудно.
Първи в сблъсъка и...
Като лидер на пазара на видеострийминг с 223 милиона абоната по света и пазарна капитализация от около 128 милиарда долара, Netflix е първата компания в индустрията, която се сблъсква с проблема със споделянето на пароли, но вероятно няма да е последната, казват инвеститори и медийни мениджъри, цитирани от WSJ.
Останалите играчи на този терен също търпят загуби, така че с течение на времето натискът за печалби и продължаване на растежа може да накара и услуги като Disney +, HBO Max и Paramount+ също да погледнат с негативно око в тази посока.
Анализаторите от Cowen Inc. смятат, че усилията на Netflix могат да генерират допълнителни приходи от 721 млн. долара през следващата година само на американския пазар. Оценката се базира на проучване, в което потребителите, които споделят акаунта на лице, с което не живеят, са попитани как биха реагирали, ако Netflix изисква от тях да плащат по 3 долара на месец, за да продължат да споделят.
….първи тестове
Въпреки че Netflix все още конкретизира плановете си за САЩ, платформата провежда тестове в страните от Латинска Америка - един от регионите, където споделянето на пароли е най-разпространено. В тези тестове Netflix позволява на абонатите да плащат, за да споделят акаунти с до двама души извън домовете си.
Вместо да блокира достъпа на заемащите парола до чуждия акаунт, Netflix ги подканва да въведат код за проверка на устройството си. Кодът се изпраща на основния собственик на акаунта и трябва да бъде въведен в рамките на 15 минути. Достъп се дава едва след въвеждането на кода.
Едно от основните предизвикателства пред тази система обаче идва от факта, че Netflix трудно може да определи кога притежателят на акаунта пътува и получава достъп до услугата от друго място - втори дом или хотел, и кога друг човек го използва.