От Paysera спестили 2 млн. лв на клиентите си през 2018 г.

1143
От Paysera спестили 2 млн. лв на клиентите си през 2018 г.

© Pixabay

Българска Финтек Асоциация организира Годишна пресконференция на българския FinTech сектор, която се проведе на 19 февруари в София.

Конференцията събра множество представители на българската финтек индустрия, които имаха възможност да чуят презентации от Асоциацията и нейните основатели, както и да обсъдят тенденциите във финтек сектора.

Българската Финтек Асоциация представи своя екип, предназначение и дейности до момента, както и плановете си за бъдещо развитие.

Към момента членовете на Българска финтек асоциация наброяват 19. Сред тях са компаниите “Cash Wave”, “Mastercard”, “Post Bank”, и “Reloyalty”, като най-наскоро са се присъединили “CashCredit”, “Credissimo”, “eCollect”, “Groupair”, “Log Sentinel”, “Penkov, Markov & Partners”, “Pension.care”, “Sirma” и “Transact Europe”.

Председател на Асоциацията е Валери Вълчев, който има дългогодишен опит с инвестиции в компании от всички сектори на икономиката. Управителния съвет включва компаниите “ePay”, “Iuvo”, “Klear Lending”, “Paynetics”, “Paysera” и “Vangavis”.

В презентацията бяха засегнати теми, свързани с тенденциите в развитието на индустрията в световен мащаб, както и финтек екосистемата в България.

Асоциацията се стреми да предостави платформа за комуникация на своите членове, действащи в сферата на финансовите технологии, както и да съдейства за създаването на връзка между млади компании с насоченост към финансовите технологии и традиционната финансова индустрия.

Основен фокус се поставя на представляването на интересите на финансово-технологичния сектор пред трети лица, напр. други финтек асоциации, компании, регулатори, потенциални инвеститори (включително на международно ниво) и др. Дългосрочната цел, която Асоциацията си поставя, е да съдейства за създаването на предпоставки България да се затвърди като център за финансови технологии в региона и да се създадат стимули за развиване на предприемачеството в сферата на финансовите технологии и дигиталните иновации.

Част от компаниите – членове на Управителния съвет, представиха своите дейности и бъдещи планове, както и наблюденията си върху финтек сектора и неговото развитие. 

ePay
През последната година се запазва тенденцията за нарастване броя на клиентите, които предпочитат Fintech компаниите, поради удобството, бързината и конкурентните цени на предлаганите от тях услуги. През 2018 г. броят клиенти, ползващи услугите на ePay надхвърля 350 000, а операциите, извършени през платформата са над 8.8 млн.

Същевременно Fintech компаниите са поставени пред предизвикателството да отговорят не само на очакванията и високите изисквания на потребителите, но и на новите регулаторни стандарти, без това да окаже влияние на функционалността и цените на услугите или удовлетвореността на клиентите.
Намирането на баланса в това отношение е най-голямото предизвикателство, пред което са изправени Fintech компаниите при предлагането на платежни услуги в съвременния интегриран свят.

Iuvo
През 2018 г. iuvo продължи да налага P2P инвестирането като сигурен и доказан инструмент за алтернативно финансиране. Компанията достигна 38 млн. евро инвестирани средства и повече от 9 300 регистрирани инвеститори. Броят на добавените кредити се увеличи със 196% – общо 284 хиляди на брой с общ размер 107 млн. евро. Средната годишна доходност се покачи от 8,9% на 9,2%.

През същата година към портфолиото на iuvo се присъединиха два нови оригинатора – BBG от Грузия и Fast Finance от Румъния.

Освен възможности за инвестиции, платформата добави и опция за реално кредитиране чрез iuvo - пряко следствие от получения през 2017 г. лиценз за кредитен посредник от Комисията по финансов надзор в Естония.

Не на последно място, през 2018 г. компанията се включи в общовалидната мисия на света за по-зелена планета, благодарение на кампанията „Колко струват парите“.

Klear
Изпълнителният директор на Klear – Лоик льо Пишу, даде конкретни примери за предимствата, които финтек компаниите могат да предоставят: “С вземането на кредит от Klear вместо от банка, нашите клиенти са спестили средно около 730 лв.”, казва той. “Приблизително 60% от новите ни клиенти са дошли при нас благодарение на препоръки от вече съществуващите ни потребители.”, коментира още Лоик льо Пишу.

Наблюдава се тенденция все повече и повече клиенти да се запознават с появата на FinTech услуги, които предлагат по-добри решения и условия от тези на банките. 

Paynetics
Paynetics е една от петте компании, лицензирани от БНБ като дружество за електронни пари. Основната тема на презентацията, представена от Paynetics, беше свързана с предизвикателствата пред дружествата за платежни услуги. Направен бе преглед на новата нормативна рамка, засягаща развитието на финтек технологиите в плащанията, като се спряха на възможностите и трудности, свързани с новите регламенти.

Paynetics търсят решения за разширяване на възможностите за използване на банкови услуги във всеки аспект от живота на потребителите.

„Дигитално консервативен ли и българинът и лесно ли се адаптира към новите технологии? Какви са възможностите за внедряване на банковите услуги в телефоните Ви и как да се разшири използването им навсякъде в ежедневието? Какво следва до края на 2019 г.?”

На тези въпроси се опитва да даде отговор и да намери решение екипът на Paynetics, при изграждането на каталога си от нови услуги и компаниите, които ги предлагат.

Paysera
Финтек компанията за парични преводи и разплащания Paysera, продължава положителната си тенденция за развитие, като българските й клиенти вече надхвърлят 15 000 физически лица и 2300 компании. „През 2018 г. успяхме да спестим на българските си клиенти повече от 2 млн. лв. от такси и комисионни“, сподели М. Богданов, управител на Paysera България.

„През изминалата година предоставихме на българските потребители нови услуги, като SEPA Instant payments – незабавни преводи в евро. Стартирахме Paysera Tickets – платформа за продажба и управление на онлайн билети, и подобрихме значително условията и процеса на интегриране на услугата си виртуален ПОС-терминал.

Всичко това, за да могат клиентите ни да се възползват от още по-изгодни и удобни услуги.“

За 2019 г. компанията планира още улеснения и нови функционалности за своите клиенти, като български IBAN, бюджетни и комунални плащания, т.е. пълна функционалност на разплащателна сметка.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...