Шефът на Wizz Air: Mладите хора имат желание да летят отново
Всеки пътник трябва да носи маска за лице, а на борда му се предлага дезинфектант за ръце.
Някои места са оставени празни, не се сервира храна, няма списания на борда, а самолетите се почистват основно всяка вечер.
Това е новият "хигиенен режим" на Wizz Air.
Въпреки че ограниченията около коронавируса остават в по-голяма част от Европа, от авиокомпанията възстановиха някои от маршрутите си.
Главният изпълнителен директор и основател на унгарския нискотарифен превозвач Йозеф Варади твърди, че продават около 75% от местата на полетите в момента, но добавя, че самолетите обикновено са "наполовина пълни", защото някои хора не се появяват.
В интервю за BBC, Варади казва, че някои хора сега летят, за да посетят роднини, до вторите си жилища или защото "искат да излязат от настоящата блокада ".
От Wizz Air обаче не разпитват пасажерите относно причините им за това да пътуват.
"Една от тенденциите, които наблюдаваме, е че младите хора искат да се върнат доста бързо във въздуха," казва той.
Унгарският предприемач обаче недоумява как все още няма зададе общи международни стандарти за мерките, които трябва да бъдат предприемани на борда на самолетите и летищата с цел ограничаване на разпространението на вируса.
"Малко като зоологическа градина е," казва той, защото "няма две страни" от 45-те, до които лети компанията, които да прилагат еднакви стандарти, или да ги интерпретират по един и същи начин.
Той също така призова за "по-добър баланс", в световен мащаб, между ограниченията за спиране на разпространението на вируса и необходимостта от рестартиране на бизнеса: "Страните и хората не могат да останат затворени завинаги."
Конкурентната авиокомпания Easyjet наскоро предложи средните места на самолетите да бъдат оставяне празни, което да улеснява социалното дистанциране.
Ще могат ли авиокомпаниите да оцелеят?
Според Варади, в по-дългосрочен план настоящото положение "би убило авиокомпания ".
Въздушните превозвачи губят пари, защото самолетите им до голяма степен са на земята. Нещо повече, броят на пътниците, не се очаква да се върне на нивата от преди пандемията в продължение на няколко години. Десетки хиляди души кабинен екипаж и пилоти биват съкратени.
Wizz Air ще закрие 1 000 от своите 5 000 работни места в Европа. Тази седмица авиокомпанията обаче обяви, че планира да пусне нови маршрути.
От превозвача смело прогнозират, че ще отчитат ръст отново до края на годината и планират да увеличат броя на самолетите си от 121 на 135 в следващите 18 месеца.
След пандемията повечето хора ще са в по-тежко състояние от преди, а Варади прогнозира, че новият икономически климат ще заздрави позициите на нискотарифните авиокомпании.
Вероятно никак неизненадващо той прогнозира, че "голям брой" авиокомпании ще фалират: "Ако не сте национален превозвач, спасен от правителството или не сте авиокомпания, която разполага с кеш и може да се издържа сама, тогава дните ви са приключени и часовникът тиктака."
Всеки шеф на авиокомпания трябва да бъде оптимист, но всяка прогноза, че самолетите ще се пълнят това лято, когато ограниченията за пътуване се вдигнат, трябва да бъде ограничена.
Прогнозите на авиокомпании обикновено са надеждни, но сегашното време в възможно най-непредвидимо.