Онлайн пазаруването затвори 9 хиляди магазина за дрехи в Италия
Електронната търговия и пазаруването онлайн са предизвикали сериозна криза в продажбите на дребно в магазините за дрехи в Италия.
Тенденциите го предполагаха, но сега цифрите го потвърждават, пише в материал по темата SkyTg24.
През последните години промяната в потребителските навици се ускори заради пандемията и физическото затваряне на магазини, а след това заради инфлацията и рязкото покачване на цените, допълва медията.
Данните на търговските асоциации Unioncamere и InfoCamere очертават картината: между 2019 г. и 2023 г. броят на магазините за дрехи е намалял с над 9000, като към 30 септември 2023 г. е бил малко над 78 000.
Премиерът на страната Джорджа Мелони също коментира затрудненията за сектора, като заяви, че "нито един уеб гигант в търговията никога няма да може да замени културната и социална функция, която изпълняват физическите търговци и занаятчиите" в Италия.
С изключение на Вале д'Аоста и Трентино-Алто Адидже, където отрицателната промяна в процентно изражение е по-ограничена, всички останали региони от Централна и Северна Италия, като се започне от Лацио, Марке, Тоскана и Венеция, отбелязват загуби от над 10%.
Тенденцията е най-силна в Лацио, Ломбардия и Тоскана.
На тези три региона заедно се пада почти половината от отрицателната промяна в национален мащаб (46% от общия брой на затворените магазини в страната).
На провинциално равнище най-значителните процентни промени са регистрирани в Централна и Северна Италия: в Рим, Анкона, Ферара и Риети за търговията на дребно с облекло са отчетени намаления с над 20% за периода от 2019 г. насам.
Южна Италия се справя малко по-добре.
Кротоне, Рагуза и Сиракуза са единствените провинции, в които промяната в дейността на търговията с облекло е положителна, съответно с +1,6% и +0,5% за двата града от Сицилия (Рагуза и Сиракуза – б.ред.).