Ще се изненадате колко печелят от реклама Google и Facebook
Google и Facebook днес печелят повече от реклама, отколкото всички списания, вестници и радиостанции в света, взети заедно.
През миналата седмица търсачката бе глобена с рекордните 2.7 млрд. долара (2.4 млрд. евро) заради злоупотреба с доминантната му позиция. Нарушението, според Европейската комисия, се изразява в това, че онлайн гигантът посочва при търсене на продукти резултатите от собствената си услуга Google Shopping на челните позиции.
Дори и наложената глоба обаче, която предстои да бъде обжалвана да влезе официално в сила, това ще представлява 0.42% от пазарната оценка на компанията към днешна дата. Или иначе казано, това е като да глобиш средно американско семейство, получаващи 80 039 долара годишно с 336 долара.
През изминалата година Google регистрира приходи в размер на 80.8 млрд. долара от реклама. Това представлява 11.54 долара за всеки жител на планетата Земя, но също и повече от голяма част от БВП на страните по света
Нещо повече. Ако добавим и приходите от реклама на Facebook, възлизащи на 36.3 млрд. долара, то вече е ясно, че Google и Facebook генерират 83% от всички пари за реклама, изхарчени по света.
Парите, харчени за реклама в Китай, също са доста. Трите големи китайски корпорации Alibaba, Baidu и Tencent успяват да привлекат 60% от рекламата в страната, но това са само 15% от рекламните приходи по света.
Топ 12 на най-големите компании в сферата на рекламата (след посочените по-горе пет) Yahoo! Microsoft, Linkedin, IAC, Verizon, Amazon, Pandora, Twitter, Yelp, Snapchat, Sina и Sohu успяват да привлекат едва половината от рекламните постъпления на Google.
Да, наложената глоба на Google от страна на ЕК е рекордна, но тя по никакъв начин няма да забави развитието на компанията, пише Inc.
Това обаче е и причината електронната поща на Google - Gmail, да претърпи ключова промяна. Google вече няма да сканира съдържанието на мейлите ни, с цел да им доставя персонализирани рекламни послания.
Считано от следващата година, Google обаче планира да създание видео рекламен блокер, който ще бъде вграден в Chrome и ще ограничи съдържание, което се смята за досадно.
Всички тези обявления вероятно са на стойност стотици милиони долари или дори милиарди, но въпреки това те представляват малки парченца от приходите, които рекламната машина на Google успява да генерира.
До този момент светът не познава друга компания, която да притежава толкова голям дял от рекламния пазар, но също така и подобно влияние относно информация, която хората четат, както и продуктите, които потребяват и купуват.
Ето защо всички погледи (на инвеститори и потребители) трябва да са насочени към точните данни за приходите на двете най-големи компании Google и Facebook и да игнорират другата маловажна информация.