Tesla поиска официално одобрение от германските власти за мащабни промени в завода си близо до Берлин.

Това е ключова стъпка в амбициозния план за превръщането му в най-големия завод за автомобили в Европа, отбелязва агенция Reuters.

Ден след като компанията на Илон Мъск проведе сесия за въпроси и отговори относно разширяването, министерството на околната среда и водите публикува документи, разкриващи дълъг списък с промени, които предстоят в завода.

Цел номер едно е Tesla да удвои капацитета си до 1 милион автомобила годишно и 100 гигаватчаса за производство на батерии в завод, който ще произвежда повече автомобили, отколкото този на Volkswagen във Волфсбург.

Модификациите, описани в заявлението, са само първият от три етапа на промени и включват изграждане на лаборатория за тестване на акумулаторни клетки и разширяване на рециклирането на вода.

Очаква се те да влязат в експлоатация през първата половина на 2024 г., според документите.

Приказката за Tesla свърши, идва време за истинска конкуренция С времето иновативният производител започна да губи предимствата си и позволи на “динозаврите” да скъсят дистанцията

Промените включват разширения в съществуващи части на съоръжението като пресов цех и бояджийница, както и изграждане на нови елементи като склад за материали.

Tesla обаче се сблъска със значителни забавяния на планираната дата за откриване на завода поради големия брой възражения, подадени от местни граждани, главно във връзка с въздействието върху околната среда и използването на вода. Местните жители имат краен срок за подаване на възражения до средата на септември, допълва Reuters.

За новите си цели автомобилният гигант се ангажира да не използва допълнителен воден капацитет, а да рециклира 1,4 милиона кубични метра вода, за които има лиценз.

Когато заработи на пълни обороти, заводът ще има по-голямо производство от завода на Volkswagen във Волфсбург, който ще изостане с капацитет от 800 000 автомобила и производство от едва 400 000 през миналата година.

В момента Tesla произвежда около 5000 автомобила седмично в Грюнхайде и не е предоставила график за увеличаване на производството там, допълва Reuters.

Ford съкращава работни места в Европа, Tesla продължава играта с цените Общо около 3 800 служители се очаква да бъдат освободени, най-много са те в Германия

Припомняме, че проблемите за Tesla в Германия започваха още в началото на годината, когато компанията на Мъск беше подложена на критики от профсъюза IG Metall и политици заради обвинения от работниците в завода в Бранденбург, че им се налага неразумно работно време, както и че се страхуват да изразяват позициите си.

Появиха се и призиви за разследване на автомобилния производител.

„Хората започнаха работа в Tesla с голям ентусиазъм за проекта, но с течение на времето този ентусиазъм избледнява“, заявиха от IG Metall Berlin-Brandenburg-Sachsen.

Германското бизнес издание Handelsblatt съобщи, че местни политици са изразили загриженост относно обвиненията, призовавайки за разследване. „Правителството на провинция Бранденбург трябва да наложи безопасността на труда чрез строг контрол в Tesla“, казва Кристиан Баумлер от Християндемократите (CDU) пред Handelsblatt.

В Германия критикуват Tesla заради работното време и уплашени служителиИма и призиви за разследване на автомобилния производител

Tesla откри т.нар. си гигафабрика в Берлин през март миналата година и имаше за цел да произвежда по 5000 автомобила седмично до края на годината.

Реално обаче, заводът остана далеч от постигането на целите си, след като се сблъска със сериозни проблеми с набирането на персонал. Тази липса беше съчетана с неизпълнени производствени цели.

Освен това, още преди да бъде открит заводът, от компанията трябваше да се справят с екологични протести и забавяния на строежа заради редица жалби от местните жители – от застрашаване на хабитатите на гущери до обезлесяване и замърсяване на водата.