Трите най-големи германски автомобилни производители започнаха без много шум да тестват автономни коли в Китай, въпреки местните правила, задължаващи чуждестранните компании да си партнират с местни софтуерни фирми, за да бъдат допуснати до китайския пазар, предава Financial Times.

За да осъществят тестовете, Audi, Mercedes-Benz и BMW са дали съгласие да използват китайски оператори на навигация и данни, оставяйки настрана своята международна система, за сметка на настаняването на най-големия автомобилен пазар в света.

Audi започна тестове на автономни технологии през този месец в източния град Вукси, докато Daimler - собственика на Mercedes, осъществява тестовете в Пекин. BMW има лиценз да тества самоуправляващи се коли в Шанхай през май, като това е първата чуждестранна компания, която получава подобно разрешение.

Всички производители на автомобили в света разработват автономни системи, партнирайки си с технологичния бизнес. За да проникнат на китайския пазар обаче, концерните са принудени да си партнират с местни компании, докато в същото време Китай не дава достъп на чуждестранните технологични бизнеси да навлязат на нейния пазар.

Пол Гонг, анализатор в UBS, коментира, че рестрикциите върху чуждестранните компании от комуникационната индустрия „нямат ефект върху традиционните автомобилни производители“, тъй като те са специализирани в хардуер.

Той добавя, че инвестиционните рестрикции в Китай могат да ударят компании, които разработват софтуер, предназначен за автономни коли, като Waymo на Google, която регистрира дъщерна компания в Китай през миналия месец.

BMW работи с Intel, докато Audi и нейната компания-майка Volkswagen си партнират с Aurora – стартъп за автономни коли, създаден от съоснователя на Waymo Крис Ърмсън.

От своя страна, Daimler разработва системата си със собствени сили.

Audi, BMW и Daimler притежават дялове в навигационния бизнес Here, като част от техните автономни планове.

Чуждестранните компании редовно изразяваха в миналото притесненията си относно китайското ограничаване на технологиите за детайлно картографиране и услугите, които предават данни от превозното средство на компании с китайска собственост, тъй като се притесняват, че тази чувствителна информация може да бъде загубена.

Ако производителите на коли искат да продават автономни возила в Китай - пазар номер едно в света по продажби, компаниите ще трябва да тестват местните условия по пътищата, които са доста по-различни от тези в САЩ или Европа.

“Никой не иска да изпусне този пазар“, казва Яле Жанг, ръководител на Auto Foresight, базирана в Шанхай консултантска компания.

Audi са реализирали тестове на автономни возила във Вукси в рамките на 4 дни през този месец, като ще открият център за разработки и тестове в града в началото на следващата година, като се очаква компанията да назначи 150 души персонал.

“Мисля, че е чудесен шанс...тъй като няма прекалено много регулации и стандарти в момента“, казва Александър Пеш, директор Автоматизирано шофиране в Audi.

Групата ще си партнира в Китай с Huawei и China Mobile.

Daimler посочиха през юли, че нейните тестови возила могат да започнат тестове в Пекин. Китайският трафик поставя специални предизвикателства пред автомобилните производители, тъй като е много наситен, пълен с двуколесни и триколесни возила и пешеходци навсякъде.

Поради съображения, свръзани с националната сиурност, чуждестранните автомобилни производители трябва да си сътрудничат с местни компании за картографиране.

Автономните коли идват. Трудната част обаче тепърва предстоиКак ще бъдат регулирани автономните коли?


Трите най-големи подобни компании в Китай са Baidu, AutNavi на Alibaba и NavInfo, която е подкрепена от гиганта Tencent.

Освен всичко това, инвестиционните рестрикции в Китай задължават чуждестранните компании да архивират в реално време данните, събрани по време на тестовете, посочва Атикус Жао, шанхайски адвокат в King & Wood Mallesons.

По думите му, това се налага поради наличието на камери в колите. Така „чувствителна инфраструктура“ може да бъде фотографирана, поради което властите искат да се застраховат, че могат да изтрият нежеланите кадри.