Как пандемията промени фитнес индустрията завинаги
Когато индийският предприемач Неха Мотвани осъзнава, че търсенията в Google за “фитнес близо до мен” нарастват с близо 40% на годишна база в нейната страна, тя вижда възможност за бизнес.
“Фитнесите и спортните студиа нямаха уебсайтове и не можеше да бъдат откривани онлайн, защото типично за индийския пазар, организираните играчи съставляват едва 4% от пазара — 96% от него е неорганизиран и фрагментиран,” казва тя пред CNBC.
Компанията, която Мотвани съосновава през 2014 г., Fitternity, в момента е най-големият маркетплейс за фитнес услуги в Индия, а преди пандемията от коронавирус имаше близо 500 000 активни потребители месечно, които си запазваха студио и фитнес през нейното приложение.
Когато на 24 март премиерът на Индия Нарендра Моди обаче обяви блокада за наброяващото 1.3 милиарда души население на страната, Fitternity трябваше бързо да се пренасочи към предлагането на онлайн занимания, записани видео сесии и виртуални тренировки един на един. Тя таксува между 60% и 70% от редовната цена на тренировките на живо преди това и отчита спад от едва 20% в броя на активните потребители.
Начинът, по който работим, може никога да не бъде същия. Мотвани не смята, че след вдигането на блокадата хората ще се върнат към тренировките с инструктор както преди (карантината в Индия бе удължена до 3 май).
“Няма да се върнем към броя на посещенията от януари 2020 през юли, или август или септември, защото ще има норми за социално дистанциране. Ние всъщност смятаме, че едва 25% - 30% от членовете ни ще могат да тренират (във фитнес) по едно и също време. Според нас също така, самите те ще се пазят много и може да не искат да посещават фитнес или студио,” казва Мотвани.
Вместо това тя очаква ситуация, при която инструктор ще преподава на група хора на място, докато в същото време излъчва заниманието, което се следи и от други хора онлайн.
Една от ползите на видео тренировките е, че трениращите могат да видят позицията на тялото си, което е полезно за занимания като йога, според инструктора Том Уилсън-Ленард. Той преподава йога във веригата студиа MoreYoga в Лондон, които в момента предлагат около 25 онлайн курса на ден.
Хората, които работят за големи компании може също така да получат фитнес импулс след пандемията. Fitternity отчита 200% ръст на корпоративните запитвания, тъй като компаниите искат да предложат привилегии на служителите си работещи от дома. Това е тенденция, която щатското приложение за резервиране на фитнес тренировки ClassPass също отчитат.
“Надявам се, че в нашата програма за работодатели, в която позволяваме на компании като Google, Facebook и Morgan Stanley да субсидират спортните занимания на свои служители, ще се включат още работодатели,” казва пред CNBC главният изпълнителен директор на ClassPass CEO Фриц Ланман.
Ланман също очаква ClassPass да смесва онлайн и офлайн тренировки, след като мерките бъдат облекчени и се надява, че пандемията ще накара правителствата да осигурят данъчно облекчения за компаниите, които осигуряват на служителите си абонаменти за фитнес.
Освен тренировка, вероятно след пандемията ще е по-лесно човек да си резервира и час за масаж. ClassPass, която развива дейност в Северна Америка, както и в Европа и Азия, ще продължи да набляга на уелнес индустрията като добавя повече козметични салони и специалисти в тази сфера към приложението си. “Всеки малък бизнес по света в момента търси партньор, който ще му помогне да осребри излишния си капацитет,” казва Ланман.
Британският фитнес инструктор Джо Уикс, който набра популярност с ежеседмичните си онлайн занимания за деца в канала “The Body Coach TV” в YouTube, се надява, че децата ще тренират повече, когато мерките бъдат облекчени. “Аз също бих се радвал да работя повече с училища,” казва той пред CNBC.
Подобно на Мотвани, Уикс също предвижда ръст в броя на хората, които ще използват онлайн тренировки след пандемията. “Човек наистина се замисля, дали това ще промени фитнес индустрията и дали хората ще започнат да използват повече онлайн услуги? Ще продължи да има физически места за тренировки, но може би като страничен проект. Те обаче също ще трябва постоянно да преценяват дали полагат достатъчно усилия в дигиталната сфера. Защото е невероятно, че можете да достигнете до милиони хора, ако правите нещата както трябва.”