Немският производител на луксозни автомобили Daimler AG отпразнува 125-я си рожден ден през януари тази година с пазарна капитализация със 17 млрд. евро над тази на основния му конкурент Bayerische Motoren Werke AG.

Към днешна дата разликата в пазарната капитализация между двете компании е едва 700 млн. евро.

Превесът на производителя на автомобили с марка Mercedes над този на BMW, бе цели 39 млрд. евро през 2007-ма година.

Компанията Daimler е голяма и е необходимо време, за да промени курса си, коментира Арнт Елингхорст от инвестиционната банка Credit Suisse в Лондон.

Въпреки че пазарната капитализация на двамата най-големи конкуренти в сектора на луксозните автомобили е почти изравнена, от BMW имат наполовина по-малко служители спрямо работещите 270 000 души в Daimler, като са генерирали 38% по-малко приходи през изминалата година.

Понижаващата се пазарна капитализация на Daimler е отражение на загубата на лидерската позиция в класа на луксозните автомобили. Освен това инвеститорите придават малка стойност на звеното за производство на тежкотоварни автомобили на компанията, което има продажби от около 24 млрд. евро годишно.

Най-печелившата част от бизнеса на Daimler е звеното за производство на луксозни автомобили, като може да се инвестира в него в чистата му форма, чрез закупуването на акции на BMW, според Юрген Майер от SEB Asset Management.

Според прогнозите на анализаторите пазарната капитализация на Daimler ще се повиши до 49.3 млрд. евро, което би направило компанията с 8.6 млрд. евро по-скъпа от прогнозираната стойност на BMW.