Вождът на племето Чероки иска автомобилната марка Jeep да спре да използва името на племето върху своите модели.

Jeep започва да използва името Чероки (Cherokee) преди повече от 45 години, в това число и за най-продавания модел от марката Grand Cherokee SUV.

Компанията също така предлага по-малък SUV модел, който носи името Cherokee, който е третият най-продаван автомобил в САЩ за миналата година.

“Мисля, че живеем във време, в което компаниите и спортните отбори в тази страна като цяло трябва да спрат да използват имена на коренни американци,” заяви Чък Хоскин-младши. “Сигурен съм, че това произхожда от добри намерения, но компанията не ни почита, като слага името ни отстрани на кола.”

Хоскин не очаква Jeep веднага да смени името на автомобилите си, но казва, че Cherokee Nation не одобрява използването на името на племето.

Как индианците Навахо станаха основен играч в добива на въглища?Племето Навахо искаше да премине към зелена енергия, но вместо това се случи точно обратното

“Моето мнение е, че една компания не би трябвало да рекламира продуктите си, като използва нашето име,” заяви още Хоскин, цитиран от CNBC.

От Jeep заявиха, че повече от когато и да било са ангажирани с уважителен и открит диалог с вожда на Cherokee Nation Чък Хоскин. От компанията казаха още, че имената на автомобилите й “са избирани внимателно и пазени през годините, така че да почитат коренните американци заради тяхното благородство, мъжество и гордост.”

Критиките на Хоскин идват, след като няколко американски компании и спортни отбори спряха да използват имена и лога, които съдържат етнически стереотипи и карикатури.

Jeep продава модела Grand Cherokee от 1992 г. Ново поколение от автомобила се очаква по-късно през тази година.

Компанията започва да използва за първи път името Чероки за автомобил през 1974 г., според Car and Driver. След като спира употребата му през 2002 г., тя представя нов автомобил със същото име през 2013 г.