Случвало се е на всички. Примамени от рекламата, отиваме в близкото заведение за бързо хранене и поръчваме бургер.

Но отваряйки плика, оставаме разочаровани. Няма и следа от пухкавото хлебче, сочната пържола и червения домат, а киселите краставички са някаква илюзия.

И тук идва лошата новина. Ако искате да ядете същия този бургер (палачинки, пилешко крилце или поничка) от рекламите, трябва да се примирите с мисълта, че ще се храните с добавка на малко лак за обувки или моторно масло в храната си...

Защото точно това са част от триковете, за да изглежда храната толкова съблазнителна на бордове и флайери.

Бургерите са полусготвени

Чудите ли се защо този бургер, представен в менюто, изглежда като четвърт килограм в реалния живот? Защото той е полусготвен.

Хранителните фотографи прибягват до това, за да изглежда той по-сочен и апетитен. Реално, след като се сготви, ще има доста „по-свит“ вид.

Грил линиите се слагат, след като се сготви месото

Вашето месо на барбекюто никога няма да добие този перфектен външен вид от опаковката или рекламата. Просто защото това не са реалните следи от грил ребрата, а се добавят после.

Как става – или като се нагреят метални шишчета и се сложат на изпеченото месо, или дори като се рисуват с боя или със спирала.

И се третира с лак за обувки

А, и няма да е толкова лъскаво. Защото надали пръскате месото с лак за обувки. Но фотографите го правят, за да изглежда по-сочно.

В газираните напитки се добавят антиациди

Дори да не искате газирано, няма как да останете безразлични към вида на тези изкушаващи балончета. Докато не поръчате от въпросната напитка, която се оказва…нищо особено.

Всъщност, в рекламата се слагат антиациди, които придават този неустоим вид.

Парата е фалшива

Свежата и гореща храна просто ви говори, нали? Рекламодателите го знаят и затова тези бургери, пържени картофи и пилешки крилца изглеждат горещи на снимки и в реклами.

Също така не е изненадващо, че парата е фалшива. Изненадващо е, че един от методите, използвани за създаване на фалшива пара, е тампон, напоен с вода, скрит зад храната. Горещият памук изпуска постоянен поток от пара и… воала – имате си гореща порция храна.

Сосът е с добавен восък

Представете си тези бургери със сок от барбекю, стичащ се надолу по питките, или дипът със сирене, който просто искате да ядете с лъжица. Шансовете са тези сосове да са смесени с восък, което гарантира, че ще оцелеят през дългите часове снимки, ще се моделират лесно и цветовете им ще бъдат по-ярки.

Сладоледът всъщност не е сладолед

Ако опитате замразеното изкушение от рекламата, ще бъдете доста шокиран. Вместо вкусен сладолед, можете да получите картофено пюре, растителна мазнина и пудра захар.

И вместо кремообразен млечен шейк, можете да пиете мазнина, пудра захар и вазелин. Топинг? Не, крем за бръснене. Тези продукти не се топят като истинските и са за предпочитане под горещите светлини на рекламата.

Кифличките и донътите са внимателно подбрани

Кифлите и донътите, които виждате в рекламите, са истински, но са победили стотици конкуренти - да, стилистите на храни наистина преглеждат стотици в търсенето на съвършенство. И след всичко това, отделните сусамени семена се залепват, за да създадат звезден блясък.

Пърженото пиле има тайна съставка

Пилешките късчета, както и всяко месо, идват със своите несъвършенства и несъответствия. Това е природата, нали?

Но пилето, което виждате в рекламите, винаги е перфектно. За да изглежда пърженото пилешко идеално и за да има обем, то се тъпче със смачкани картофи.

Палачинките са пълни с лъжи

Рекламите правят палачинките толкова примамливи, но сосът от фотосесия е последното нещо, с което искате да започнете деня си. Защото той не е кленов сироп, нито мед, нито сладко, а…моторно масло.

Това ще бъдат най-ужасните палачинки, които можете да си представите.