Tesla достави рекордните 95 200 автомобила през второто тримесечие на тази година.

Продажбите отговарят на целите, които бяха поставени от прозиводителя на електрически коли и изпреварват доставките, реализирани през първите три месеца на тази година, които възлизат на 63 хил. автомобила, предава CNN.

На годишна база растежът е още по-впечатляващ, тъй като през второто тримесечие на 2018 г. компанията достави едва 40 740 коли.

По това време Tesla се задъхваше сериозно с производството на Model 3, който е и най-добре продаваната кола в портфолиото на компанията.

Акциите на Tesla реагираха на рекордните продажби, поскъпвайки с цели 7%.

Доставките на коли до крайните клиенти са важен показател за компанията, тъй като потребителите не заплащат пълната цена на поръчания автомобил, докато не го получат.

Анализаторът на Wedbush Дан Айвс посочва, че е впечатлен от продажбите на компанията, особено от това, че Tesla е доставила 77 550 броя от своя Model 3.

Според него Model 3, чиято цена е предназначена за масовия потребител, спрямо по-луксозните модели Model S и Model X, „остава съществена част от растежа на Tesla”.

Дoбрите новини за Tesla идват, след като през първото тримесечие беше регистриран най-големият спад в продажбите в историята на компанията, тъй като през последните три месеца на 2018 г. бяха доставени 90 700 коли.

Компанията оправдава този спад с логистични проблеми, свързани с доставките на Model 3 на международните пазари.

Tesla съобщи във вторник, че е постигнала "значителен напредък" по отношение на глобалните операции по доставяне. Това спестява на компанията свиване на наличните парични средства и увеличава броя на продажбите на чуждестранните пазари.

Компанията е в добра позиция да продължи растежа на общата продукция и доставките през настоящото тримесечие, посочват от Tesla.

Прозиводителят отбелязва, че броят на поръчките през последното тримесечие надвишава общия брой на всички реализирани доставки до сега. Това демонстрира, че има сериозен интерес към превозните средства с марка Tesla.

Някои инвеститори и критици вярват, че апетитът на потребителите за електрически коли намалява. Освен това конкуренцията в този сектор се засилва благодарение на традиционните автомобилни концерни, които също поглеждат сериозно към електрическите превозни средства.

На фона на това, изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск не спира да повтаря, че търсенето остава силно.

Вярно ли е, че електрическите коли са скъпи и неефективни?Какво можем да научим за електрическите автомобили от Франция?

Част от причините за драстичния спад в доставките през първото тримесечие се дължат на уникални обстоятелства. Тъй като данъчният кредит в размер на 7 500 долара за покупка на електрически коли в САЩ беше свит наполовина от 1 януари тази година, много потребители избързаха да поръчат своята Tesla до края на 2018 г., за да се възползват от облекчението.

Така или иначе, този спад извади на показ проблемите на компанията с наличните парични средства, което потопи цената на акциите ѝ. Книжата на Tesla са загубили около ¼ от стойността си в рамките на 2019 г.

През април компанията обяви загуба за първите три месеца на годината в размер на 702 млн. долара. Анализаторът Дан Айвс нарече тогава този период „апокалиптичен” за Tesla.

Илон Мъск посочи пред акционерите тогава, че компанията ще обяви печалба през второто тримесечие, ако оптимизира графика си за доставки, добавяйки, че това обаче не съвпада с дългосрочните интереси на компанията.

Засега не е ясно кога ще бъдат обявени финансовите резултати за второто тримесечие. Очаква се това да се случи през третото тримесечие на тази година.

Същевременно инвеститорите ще следят изкъсо ситуацията с търсенето на електрически коли и наличните парични средства на компанията, тъй като тя е изправена пред голямо плащане по облигационен заем.

Данъчният кредит за закупуване на коли Tesla беше намален още веднъж с 50% от началото на тази седмица - до 1 875 долара за купувачи, които са поръчали колата си до края на юни. В края на 2019 г. това облекчение ще бъде премахната напълно.

От Tesla признават, че тази промяна може да има негативно влияние в търсенето на превозни средства, поради което както компанията, така и потребителите, трябва да се приспособят.

Електрическите коли в ЕС задължително ще издават шум при движениеПешеходците не успяват да чуят как тихите електрически и хибридни автомобили идват по шосето, което представлява опасност за хората с увредено зрение