10 тийнейджъри милионери, които натрупаха състоянието си сами

Идеята за тийнейджър милионер не е такава рядкост, ако човек се вгледа във всичките млади хора в развлекателната индустрия. Ако едно хлапе притежава дарба, може без проблеми да печели милиони преди още да е тийнейджър.
Това, което е по-голяма рядкост, е концепцията за тийнейджъра милионер, който е натрупал състоянието си със собствен бизнес.
Често се чуват истории за хлапета, които създават малки компании, за да печелят пари, но това обикновено е с цел да спестят пари за университет; след като дойде време за университета, бизнесът с продажба на лакомства или някаква странна стока остава на заден план в полза на по-стабилни и доходоносни начинания.
Не много от тези млади предприемачи постигат успех, който им носи десетки милиони долари.
Тези 10 тийнейджъри са изключение от правилото. Техните хобита като тийнейджъри са им донесли значителни приходи. Вижте ги:
10. Джордан Марон, известен още като Captain Sparklez
Джордан Марон е от малцината късметлии, които превръщат хобито си в мултимилионен източник на доходи.
Той е популярен в YouTube с името Captain Sparklez. Неговият канал в YouTube тръгва, когато той е само на 18 години, а първият му канал ProsDontTalkSh** стартира дори преди това.
Дори и в годините, когато се занимава още с ProsDontTalkSh**, Марон си партнира с уебсайта за стрийминг Machinima.com и с многоканална мрежа.
Джордан пускал основно видеа, свързани с играта Call of Duty, но започва да набира популярност, чак след като стартира канала CaptainSparklez, където става известен с видеата си за Minecraft и пародиите на песни.
Днес той е една от най-печелившите звезди в YouTube, с милиони абонати на канала си, милиарди гледания и лично състояние от 8.2 млн. долара.
9. Ник Д'Алойзио
Ник е самоук програмист, който започва обучението си с книга за абсолютно начинаещи. След като усвоява програмирането, Ник пуска първото си приложение, когато е едва на 12 г., след което създава ново приложение всяка лятна ваканция.
В крайна сметка, когато е на 15 г., разработва приложение на име Trimit, което създава кратки резюмета на дълги статии. Милиардер от Хонконг вижда потенциал в това и дава на Ник 300 000 долара, за да усъвършенства приложението.
От преработката се ражда Summly - приложение, за което Yahoo! плати 30 млн. долара. Освен това Ник се сдоби и с пост в компанията.
Вижте още: Той работеше на бензиностанция, а сега прави милиони от Facebook
8. Фрейзър Дохърти
Фрейзър полага основите на своята компания SuperJam на стойност 1.2 млн. долара, като продава рецептите за сладка на баба си. С времето Фрейзър добавя свои идеи в рецептите и дори развива начини да прави сладко изцяло от плодове.
Това се разчува в Шотландия и той склчюва договор с веригата супермаркети Waitrose да продава сладкото си в 184 от техните магазини. Впоследствие той започва да продава в цели 2 000 магазина, както и в други страни.
Името SuperJam дори бе обявено от Националния музей на Шотландия за “легендарна шотландска марка.”
Дохърти доразвива бизнеса си, като пуска и готварска книга на име SuperJam.
7. Ашли Куолс
Когато е едва на 14 г., Ашли Куолс започва да се обучава на HTML и решава да пусне сайт на име WhateverLife.com, където да покаже дизайнерските си умения на заинтересовани купувачи. По това време сайтът й не генерира почти никакъв трафик.
На следващата година Ашли започва да предлага услугите си на съученици, които искали по-персонализирани профили в MySpace и в други социални мрежи. С увеличаването на трафика и рекламата от уста на уста Ашли се присъединява към Google Adsense и започва да получава дял от рекламните проходи.
С нарастването на трафика тя започва да сключва сделки с хора, които да рекламират продуктите си директно на нейния сайт.
WhateverLife.com в момента има около 7 млн. потребители месечно и носи на Ашли милиони долари от реклами.
6. Камерън Джонсън
Правенето на бизнес като че ли винаги се е отдавало на Джонсън. Когато бил едва на 5 г., той продавал зеленчуци от врата на врата.
На 9-годишна възраст той вече има собствена компания за поздравителни картички на име Cheers and Tears. На 12 г. той започва да купува и продава плюшените играчки Beanie Babies, когато е пикът на тяхната популярност.
След като бизнесът с играчки замира, Камерън използва спечелените 50 000 долара и създава My EZ Mail, конфиденциална услуга за препращане на имейли.
След това създава и компания за интернет реклама на име SurfingPrizes.com. Когато е на 15 г., той вече прави по близо 400 000 долара на месец.
По времето, когато влиза в университет, той вече има и друг сайт на име CertificateSwap.com, който впоследствие продава за шестцифрена сума.
Българският бизнес
- А1 е сред Топ 100 компании, водещи икономиката на България
- УниКредит Булбанк с награда „Банка на годината в България“ от The Banker
- Григор Димитров е посланик на бранда „ПБ Лични финанси“ на Пощенска банка