Неприятният вкус на кафето в самолета е един от недостатъците на летенето.

Alaska Airlines твърди, че има решение.

Авиокомпанията е създала персонализирана смес с базираната в Портланд пекарна Stumptown, за да направи кафе, което има защита срещу ефектите от промяната на височината, които са виновни за горчивия блудкав вкус на кофеиновата напитка в облаците.

Нестандартното кафе, което е първото по рода си за голяма авиокомпания, ще се сервира ексклузивно на всеки полет на Alaska Airlines, включително на регионалния ѝ превозвач Horizon Air, до 1 декември, съобщава CNN.

Тайните на пътуването със самолет – разказ на стюарди от първо лицеСлед дълги три години пандемия, милиони се готвят да се отправят към летищата

Вкусът и мирисът са неразривно свързани, а обонянието на хората в небето се променя значително.

Вкусът на храните и напитките е различен, тъй като кабините под налягане понижават нивата на кислород в кръвта, което намалява способността на обонятелните рецептори (т.е. способността за усещане на миризми).

Изключително сухият въздух в кабината, чиито нива на влажност са по-ниски от тези в пустинята Сахара, също влияе на носа.

За да се пребори с тези ефекти, Alaska Airlines използва Holler Mountain на Stumptown за основа, след което я обогатява с по-силни нотки, както и с "деликатен намек" за цитрусови масла и черешова есенция.

В резултат на това нотките на кафето имат "по-сложен" вкус, когато се консумират високо във въздуха.


Alaska Airlines

Кафето е разработвано в продължение на една година, като авиокомпанията съобщава пред CNN, че са тествани 20 различни версии, включително по време на полети и с анкети "на сляпо".

Alaska Airlines дори е тествала сместа със сметана и бисквити Biscoff, за да "осигури най-добрата комбинация" за пътниците.

Партньорството със Stumptown обаче означава, че превозвачът прекратява десетилетното си партньорство с друга сиатълска компания за кафе - Starbucks.

От компанията заявиха, че са "благодарни на нашите приятели от Starbucks и се гордеят, че от години сервират тяхното кафе на борда на нашите полети". (Delta Air Lines, която има основен център в Сиатъл, все още сервира Starbucks на своите полети, отбелязва CNN).

Eто защо не трябва да пиете вода на борда на самолетаTikTok е пространство, в което можете да откриете както невероятни вирусни танцови лудости и необичайни тенденции, така и да научите някои случайни факти - дори такива, които може би не искате да знаете Според Едуард Ръсел, редактор на бюлетина "Airline Weekly" на изданието за туристическа индустрия Skift, авиокомпаниите често се опитват да повишат нивото си с различни световни марки кафе, но въпреки това повечето възможности на борда са посредствени. Той се съмнява, че нестандартното кафе ще привлече нови клиенти на авиокомпанията, но новото партньорство със Stumptown "прилича повече на това, което авиокомпанията прави най-добре", а именно да стимулира бизнеса от Тихоокеанския северозапад.

Други регионални компании, предлагани на борда на Alaska Airlines, са сирената Tillamook, сладоледът Salt & Straw и коктейлите в кутии Straightaway, допълва CNN.