Богатите доплащат по 15 000 долара, за да спят добре в самолетите
Спането е лукс, дори и за богатите.
Компании за продажба и отдаване под наем на частни самолети разказват, че добрият сън е едно от изискванията на техните клиенти и те са склонни да плащат повече за това. “Това е голяма тенденция на пазара на частни самолети,” казва пред MarketWatch Адам Тидуел, основател на PrivateFly, глобална платформа за резервации за полети с частни самолети. “Клиентите наблягат повече на по-добрия сън.”
Суран Виджейвардана, главен финансов директор на компанията Alerion, казва, че наскоро имали клиент на частен самолет, чието “основно изискване било четирима души да мога да спят спокойно на борда.” Купувачът искал да лети основно от офиси по западното крайбрежие до офиси по източното крайбрежие на САЩ и да спи по време на полетите, за да не губи време.
Сънят също така е приоритет и при резервациите на полети с частни самолети. “Имаме пътници, които избират по-скъпите директни полети пред по-евтините полети, които имат кацания за презареждане с цел по-добра почивка и с непрекъснат сън. Този час за спиране за презареждане би могъл да им спести 15 000 долара, но сънят е по-голям приоритет,” казва Тидуел от PrivateFly. Такъв пример е популярния маршрут между Маями и Лондон, където клиентът може да стигне до дестинацията си срещу началната цена от 75 000 долара, ако самолетът направи едно спиране преди това. Супербогатите клиенти обаче плащат 90 000 долара за директен полет, за да могат да спят без прекъсване , обяснява той.
Тази необходимост за по-добър сън може да бъде видяна ясно в новите дизайни на частните самолети, които наблягат на по-големите и по-добре оборудвани места за спане, според експерти.
Един от най-сериозните примери в това отношение е моделът Global 7500 на Bombardier, който компанията започна да доставя на клиенти през декември. Този самолет е уникален, защото е оборудван с истинско постоянно легло. Цената на самолета обаче е 72 млн. долара. (Новите частни самолети обикновено струват между 3 и 90 млн. долара, според данни на Bankrate).
Дори и да нямат обособена спалня, луксозните частни самолети вече превръщат съня в приоритет. Например, дори и най-малкият от самолетите на Boeing предлага двойни легла, душове и място за семейството и екипажа.
Богатите не са единствените, които копнеят за повече сън, разбира се (макар че те разполагат с повече пари, за да го осъществяват това свое желание дори и по време на полет). Според консултантската компания McKinsey индустрията свързана със здравните ползи от съня, която се оценява на 30 - 40 млрд. долара, расте с по над 8% годишно и почти не показва признаци на забавяне.
Причината, разбира се, е че спим прекалено малко и отчаяно се опитваме да поправим това.