Когато една авиокомпания поръчва нови самолети, тя има чудесната възможност да повиши привлекателността си сред пътниците, които търсят максимален комфорт - особено при полетите на дълги разстояния.

Japan Airlines (JAL) прави точно това, като тази седмица компанията представя интериора на своя високотехнологичен нов самолет Airbus A350-1000, "който ще се превърне в новия флагман за международни полети след почти 20 години", става ясно от нейното изявление, цитирано от CNN.

JAL е поръчала 13 от големите широкофюзелажни самолети на Airbus. Първоначално те трябваше да влязат в експлоатация в края на ноември и да се използват по маршрута Токио (Ханеда) - Ню Йорк (JFK). Но този срок беше отложен "заради прекъсване на веригата за доставки, което засяга доставката на компоненти“. Новите самолети се очаква да започнат да летят "преди края на годината".

Междувременно обаче авиопревозвачът публикува подробности за удобствата, които ще бъдат предоставяни на пътниците на борда на новия A350-1000.

Нови технологии на НАСА променят въздушния транспорт до 2030Те трябва да се превърнат в основата на следващото поколение устойчиви полети


Първите в света стереоуредби без слушалки

В епоха, в която удобства като душове и частни апартаменти са обичайни за търговската авиация, за една авиокомпания може да бъде предизвикателство да се отличи от конкуренцията. Това често изисква да се предложи нещо неочаквано.

В случая с JAL, те са премахнали необходимостта от слушалки в предната част на самолета.

В кабините на новия A350-1000 - и в първа, и в бизнес класа, ще се предлага това, което според авиокомпанията е "първото в света" стерео без слушалки. Пътниците могат да слушат системата за забавление по време на полет, като използват вградените в облегалките за глава високоговорители.

Технологията, създадена от френския дизайнер на самолетни интериори Safran в сътрудничество с компанията за аудиотехнологии Devialet, е представена за първи път на миналогодишното изложение Aircraft Interiors Expo (AIX) в Хамбург, Германия.


Japan Airlines

„Тя не може да замести усещането за пашкул от слушалките с шумопотискане, но е удобна и наподобяват повече усещането за гледане на филм на дивана. Би било идеално, ако летите с някой друг и искате да разговаряте и да си взаимодействате, докато гледате филм заедно", разказва Франческа Стрийт от CNN Travel, която е тествала аудиосистемата по време на събитието.

Кабини за първа класа

Полетът от Токио до Ню Йорк е почти 13 часа, което означава, че пътниците със средства ще бъдат изкушени от новите изискани апартаменти на JAL в първа и бизнес класа.

Кабината за първа класа ще разполага само с шест „апартамента“ - всеки със самостоятелна плъзгаща се врата, разделени на два реда по три.

Това е с две места по-малко от предлаганите в първокласния салон на самолетите Boeing 777-300ER, които сега обслужват много от полетите на JAL на дълги разстояния.

Личният живот и пространството са ключови съображения. Затова и във всеки апартамент има увеличено пространство за съхранение и малък гардероб.

Пътниците от първа класа могат да избират между три режима на седене в своите апартаменти. Има пълен диван, комбинирана седалка/единично легло и пълно двойно легло.

Що се отнася до размерите, стената на всеки апартамент се издига на височина приблизително 157 сантиметра. Разстоянието между седалките е приблизително 211 сантиметра, а ширината е около 123 сантиметра. Леглото се разтяга на комфортни 203 сантиметра, а всеки монитор е 41 инча.


Japan Airlines

Кабини за бизнес класа

Самолетите JAL 777-300ER, които понастоящем обслужват полетите на JAL на дълги разстояния, разполагат с 49 места за бизнес класа. С новия A350-1000 авиокомпанията ще увеличи този брой на 54, разпределени на 14 реда в конфигурация 1-2-1.

Въпреки този скок на местата, в изявлението на JAL се казва, че "достатъчното разстояние е приоритизирано, за да се осигури комфортно и индивидуално преживяване по време на полет".

Сред най-големите предстоящи промени са вратите на апартаментите в бизнес класа, които осигуряват по-голямо уединение, и разположението на кошовете за съхранение на вещи над главите, които са поставени само откъм прозорците, "за да се създаде по-отворена атмосфера", казва JAL.

По отношение на размерите, стените на апартаментите са с височина около 132 см, а всеки монитор е 24 инча. Ширината на седалките е около 56 сантиметра, а височината им е 130 сантиметра. Когато се превърне в легло, дължината е приблизително 198 сантиметра.

Авиокомпанията твърди, че специални структури разпределят равномерно натиска върху тялото.

На летището през 2100 г.: С капсула, безпилотен трансфер и лицево сканиранеВ една капсула може да се помещава целият ви дом и да го придвижвате заедно с други рояци от капсули до дестинацията на вашата почивка


Има и електрическа преграда за уединение за тези, които пътуват със спътници, и, подобно на първа класа, допълнително пространство за съхранение във всеки апартамент, включително малък гардероб.

Премиум и икономичен клас кабини

Често срещан въпрос сред пътниците: струва ли си да се плаща допълнително за премиум икономична класа? Наистина ли разликата е толкова голяма в сравнение с икономичната класа?

В стремежа си да отговори на тои въпрос JAL предлага няколко нови възможности - добавя големи прегради между 24-те места в премиум икономичния салон, които ще бъдат разположени в конфигурация 2-4-2 например.

Освен това това ще бъде "първата премиум икономична класа в света, която въвежда електрически управлявана функция за накланяне на седалката".

Широчината на седалките в тази част е около 48 сантиметра, има електрическа опора за краката, която може да се регулира така, че да седи хоризонтално за допълнителен комфорт.

Що се отнася до развлеченията, новите 4K монитори са 16-инчови - 1,3 пъти по-големи от сегашния модел, казва авиокомпанията.

Бавно и досадно: Ето защо качването в самолета отнема много времеУскоряването на процеса на качване на борда не е приоритет за авиокомпаниите, защото те са монетизирали всичко в него


По отношение на икономичната класа, пише в заключение CNN, си струва да се отбележи, че JAL е отличена с наградата "Най-добро място в икономичната класа на авиокомпания" пет поредни години в рамките на Skytrax "World Airline Awards". И новите A350-1000 вероятно са отражение на целта на авиокомпанията да продължи да печели тази титла. В изявлението на компанията се казва, че тя "допълнително е увеличила просторното пространство за краката и е подобрила седалките за по-голям комфорт".

Всяка от 155-те седалки в икономичната класа на самолета, проектирани от Recaro, е с широчина около 46 см - в горния край на средното за индустрията - и с височина 84-86 см. Те са разположени в конфигурация 3-3-3 на 18 реда.

Същевременно 4k мониторите в този салон са 13-инчови и имат Bluetooth връзка, което позволява на пътниците да използват собствените си слушалки, докато се наслаждават на системата за забавление по време на полет.