Сочни пържоли, изработени от 3D принтери, ще бъдат сред хитовете в менютата на ресторантите тази година.

Растителните заместители на месото се доближават все повече до структурата и качествата на оригиналния продукт, пише Bloomberg.

Израелската компания Redefine Meat таргетира именно заведенията в Израел, Европа и Азия със своите "телешки" пържоли, за приготвянето на които обаче не е пострадало нито едно животно.

Стартъп компанията набра 29 милиона долара от инвеститори за разширяването на производството си.

"Нашата цел е да променим разбирането, че вкусното месо може да идва само от животните. Вече разполагаме с технологии, които могат да направят това наше желание реалност", казва изпълнителният директор на компанията Ешчар Бен Шитрит.

Търсенето на алтернативни източници на протеин нараства устойчиво през последните няколко години, а все повече потребители се насочват към синтетичните бургери и изкуствените "пилешки" хапки. Това, разбира се, привлича и интереса на инвеститорите, както и на гигантите в хранителната индустрия от ранга на Nestle и McDonald’s.

Експертите, цитирани от Bloomberg, обаче са на мнение, че тези продукти трябва да бъдат усъвършенствани още, за да достигнат вкусовите качества на обикновеното месо. Цената им също остава доста висока.

Топ 10 източника на веган протеинЗа всички, които спортуват и са на растителни храни

Redefine Meat се опитва да достигне следващото ниво в производството на синтетични месни продукти и да предложи изживяване, което да е абсолютно същото като консумацията на истинска телешка пържола.

Компанията все още работи върху вкусовите качества, но 3D принтерите ѝ са способни да изграждат сложна структура от слоеве, копираща точно мускулните влакна и мастните тъкани в месото, пресъздавайки неговата текстура.

Суровината, която използват, е специално "мастило" на растителна основа.

"Нашето месо на практика е същото като това, което идва от животните. Едва ли ще можете да направите разликата", казва Ешчар Бен Шитрит.

Компанията вече има договори със своите партньори за дистрибуция на новите продукти в Израел, Германия, Швейцария и Сингапур. Дъгосрочната ѝ цел е да се превърне във водещия доставчик на "алтернативно месо" в света до 2030 г.