Nikeland е едно от първите доказателства за концепция за масова търговия в метавселената. Виртуалният свят, създаден в Roblox, е посетен от 7 милиона души само в първите си пет месеца.
Той е базиран на опита на новопридобитата от страна на Nike агенция за технологиии в метавселената RTKFT, който помогна на компанията да подобри гейминг преживяването на потребителите и да започне да продава свои виртуални стоки, посочва The Drum.
В резултат на подобрените преживявания в метавселената си Nike може да се похвали, че те са източник на 26% от общите приходи на бранда. Според Roblox Nikeland до момента е посетена от 21 милиона души и е била харесана от почти 118 000 геймъри.
Въпреки това, като се има предвид, че метавселената като маркетингов инструмент е в изключително начална фаза на развитие, анализаторите си задават въпроса колко дълго подобна платформа може да бъде жизнеспособна. Геймърите постоянно търсят нови преживявания, а естеството на Roblox предполага, че подобни атракции са лесни за намиране.
По думите на Уини Бърк, ръководител на отдела за партньорства в областта на модата в Roblox, успехът в метавселената, както и при търговията на дребно в реалния свят, зависи от въвеждането на нови продукти:
"Винаги изненадващите преживявания в Roblox вселени като Gucci Town, Vans World и Nikeland карат геймърите да се връщат, защото това са ангажиращи социални пространства с постоянни актуализации на съдържанието. В тях феновете могат постоянно да откриват нови продукти по автентичен и интерактивен начин”.
"Tommy Hilfiger е най-новият моден бранд, който се впуска в метавселената със своята платформа Tommy Play. Тя се актуализира често, което означава, че дори редовните гости винаги могат да намерят нещо ново за изследване или изпробване. Това е един от най-вълнуващите примери, които сме виждали, за това как модната индустрия поема курс към метавселената", обяснява още Уини Бърк пред The Drum.
Дарън Цуи, главен изпълнителен директор на Together Labs, твърди, че успешното присъствие в метавселената има три ключови характеристики:
"Брандът трябва да има социално присъствие и да е устойчив, когато потребителите се върнат отново. Винаги да има приемственост на изживяването, а не рестарт. И накрая, което е най-важното, да има много хора, които да взаимодействат във въпросната метавселена."
В допълнение към въвеждането на нови елементи от облеклото, Nikeland взаимства и от начина, по който компаниите за игри представят нови заглавия и обновяват стари. По време на Седмицата на звездите на NBA, например, Nike използва ЛеБрон Джеймс, който посети Nikeland, а участниците в събитието можеха да отключват ексклузивни виртуални продукти, посочва още The Drum.
Като част от кампанията феновете на бранда дори могат да взаимодействат с аватар на неговия посланик Майли Сайръс.
"Тези брандирани светове са продължение на съществуващите социални канали, като позволяват на феновете да се свързват с марки, създатели и членове на общността по вълнуващ, динамичен и постоянно променящ се начин. А той кара хората да се връщат за още и още и да се наслаждават на тези преживявания заедно с приятелите си", посочва още Уини Бърк.
Електронната търговия чрез преживявания в метасветове като Gucci Town и Nikeland вече е обект на много анализи, но идеята аудиторията да избере да облече аватарите си с платени продукти е все още нова концепция. Поне за хората извън геймърската аудитория. Въпреки това, обяснява Бърк, много марки използват своите брандирани метавселени, за да изградят отношения с потребители, до които иначе не биха имали достъп.
"За много марки основната цел е да изградят връзка с поколението Z, която да повлияе на решенията им за покупки в реалния свят. От нашето проучване виждаме ранни признаци за това как лайфстайл преживяванията в платформата на дадена марка могат да се разпространят в бъдещи взаимодействия с потребителите във физическия свят”, обяснява ръководителят на отдела за партньорства в областта на модата в Roblox.
Метавселената се опира на добрите практики както от физическата търговия на дребно, така и от геймърската индустрия, за да създаде нов жизнеспособен път за електронната търговия. Бъдещият ѝ успех обаче изисква от брандовете да инвестират в своите виртуални преживявания за дълъг период от време, за да накарат потребителите да се връщат толкова редовно, колкото биха се върнали в реален магазин, посочват в заключение от The Drum.