Tesla обяви финансовите си резултати след края на американската търговска сесия в сряда, които показват рекорд по отношение на приходите за второто тримесечие, но по-ниски маржове заради намаленията на цените и стимулите.

Цената на акциите на Tesla остана непроменена малко след публикуването на доклада, но започна да спада по време на разговора с инвеститорите за печалбите. Главният изпълнителен директор Илон Мъск и други ръководители не успяха да предоставят точни данни за доставките на Cybertruck, както и за автономното превозно средство на компанията, пише CNBC.

Мъск каза също така, че производството на автомобили ще се забави през третото тримесечие на 2023 г., защото компания ще прави подобрения във фабриките, по време на които те няма да работят.

Нетният доход на Tesla е 2,70 милиарда долара, което е увеличение от 20% спрямо миналата година. Оперативните приходи обаче са намалели с 3% спрямо предходното тримесечие до 2,40 милиарда долара.

За сравнение, през първото тримесечие на 2023 г. Tesla отчете нетна печалба от 2,51 милиарда долара при приходи от 23,33 милиарда долара. През второто тримесечие на миналата година Tesla отчете нетен доход от $2,27 милиарда при $16,93 милиарда приходи.

Tesla надскочи прогнозите на анализаторите с рекордни доставкиТова се дължи основно на намаляването на цените и федералните кредити в САЩ

В началото на юли Tesla отчете общо 466 140 доставки на превозни средства за второто тримесечие и заяви, че е произвела 479 700 електрически превозни средства.

Количеството доставки се оказа по-високо от очакваното от Уолстрийт, като отчасти е водено от политиката на стимули за електрически автомобили и ценовите отстъпки.

На този фон оперативните маржове достигат 9,6% - най-ниските за последните пет тримесечия. Общият брутен марж също е нисък, възлизайки на 18,2%.

Tesla обясни на акционерите, че по-ниските ѝ маржове през второто тримесечие са резултат от намалените средни продажни цени на електромобилите, които продава, и разходите за увеличаване на производството на батерийни клетки, проектирани от компанията, наред с други фактори.

Приходите от основния автомобилен бизнес на Tesla са нараснали с 46% на годишна база до 21,27 милиарда долара, което е последователно увеличение с около 6,5%.

Приходите от бизнеса за генериране и съхранение на енергия – от слънчеви инсталации и резервни батерии – са нараснали със 74% на годишна база до 1,51 милиарда долара.

С повече превозни средства на пътя, приходите на Tesla от „услуги и други“, включително такси за извънгаранционни ремонти на превозни средства, нарастват с 47% до 2,15 милиарда долара.


Ще стане ли гигафабриката на Tesla най-големия завод за коли в ЕвропаКогато заработи на пълни обороти, заводът ще има по-голямо производство от Volkswagen във Волфсбург

На въпрос дали инвеститорите могат да очакват брутните маржове на Tesla да се стабилизират или да се повишат след намаляване на цените и подобрения на фабриките в близко бъдеще, Мъск каза: „Краткосрочните разлики в брутния марж и рентабилността наистина са незначителни в сравнение с дългосрочната картина. Автономията ще направи така, че всички тези числа ще изглеждат глупави.“

Разходите за научноизследователска и развойна дейност на Tesla нарастват до 943 милиона долара (от 771 милиона долара през първото тримесечие), като компанията съобщи, че се фокусира върху това „да бъде в челните редици на развитието на AI“ и е започнала производството на своите „компютри за обучение“ Dojo.

Кросоувърът на Tesla, Model Y, e най-продаваният автомобил в света през първото тримесечие на 2023 г., съобщи още компанията.

След 4 години и един разбит прозорец Tesla започна да произвежда CybertruckЕлектрическият пикап слезе от поточната линия след първото представяне на прототипа през 2019 г.


Относно Cybertruck, Tesla посочи, че по отношение на „фабричните инструменти“ всичко върви по план, но компанията засега е произвела само един пикап. Новината може да разочарова феновете, които с нетърпение очакват началото на доставките на футуристичния Cybertruck, който Илон Мъск за първи път рекламира през 2019 г. Миналия уикенд Tesla публикува снимка в Twitter, показваща работници около Cybertruck, придружена от туита „Първият Cybertruck, построен в Giga Texas!“
По време на разговора за печалбите Мъск каза още, че Cybertruck ще включва много „нови технологии“ с 10 000 „уникални части и процеси“ без да даде повече детайли. Предупреждавайки, че „винаги е трудно да се предскаже нарастването на производството“, Tesla ще започне да произвежда Cybertruck „в големи обеми през следващата година, като доставките ще започнат тази година“, каза Мъск.

Зак в сянката на Мъск: Непознатият финансист без фенове, който движи Tesla Финансовият директор на Tesla Зак Къркхорн е малко известен извън компанията, но вътре той е широко ценен заради умението си да се справя с изискванията на своя шеф Основателят на Tesla добави, че ще похарчи повече от 1 милиард долара за Dojo през следващата година. Dojo е суперкомпютър, който Tesla разработва за целите на машинното обучение с изкуствен интелект. Tesla събира видео клипове и данни от своите клиенти, за да подобри съществуващия софтуер и да разработи нови функции, които да станат част от нейните системи за подпомагане на водача. Мъск обещава, че Tesla ще достави самоуправляващ се автомобил поне от 2016 г., като по това време каза, че автомобил на компанията ще може да пътува през страната без намеса на водача през 2017 г. Към момента това все още не се е случило, като в сряда Мъск отново повтори, че Tesla се фокусира върху разработването на технологии за самостоятелно управление за пазара в САЩ.