Продажбите на втория най-голям френски производител на автомобили – Renault, са се повишили с 3.1% през изминалата година, подпомогнати от силното търсене на бюджетния модел на компанията Dacia.

Продажбите на групата са се повишили до 2.63 милиона превозни средства, в сравнение с 2.55 милиона броя година по-рано, съобщиха от компанията в изявление.

За същия период продажбите на румънското звено на Renault са нараснали с 19%.

Изпълнителният директор на компанията Карлос Госн се фокусира върху повишаване на продажбите на развиващите се пазари, като прогнозира „изключителен ръст“ на тях посредством евтините модели на компанията с марката Dacia.

Пазарите извън Европа са формирали около половината от продажбите на франската компания през изминалата година.

Renault строи нови заводи и разработва повече автомобили съвместно с японския си партньор Nissan Motor Co. в усилията си да ограничава разходите си.

„За 2014 година, в очаквана много по-добра среда за сектора, потвърждаваме очакванията си за ръст на печалбата, продължаване на възстановяването на позициите си в Европа и повишаване на международните продажби“, коментира мениджърът по продажби в компанията Джером Стол, цитиран от Bloomberg.

Нискобюджетните модели на Renault са заемали 41% от продажбите на групата през изминалата година, в сравнение с 37% година по-рано.

Продажбите на автомобили в Европа са нараснали с 13% през декември, което е най-голямото им повишение от близо четири години и дава добро основание за очаквано подобрение на обстановката на Стария континент.