Странни идеи срещу промишлен шпионаж
Сред германските фирми се шири страх от икономически шпионаж. Този страх извиква на бял свят и някои на пръв поглед странни идеи. По следите на една от тях тръгна вестник "Wirtschaftswoche".
В есенския химически концерн Evonik мениджърите се опитват да се предпазят от подслушване по следния начин: по време на заседания и преговори затварят мобилните си телефони в... кутия за бисквити.
На въпрос на в. "Wirtschaftswoche", дали това отговаря на истината, говорителката на концерна заяви, че във всяка конферентна зала имало метални кутии за бисквити. В тях се държали мобилните телефони по време на обсъждане на фирмени тайни.
Шпиони дебнат отвсякъде
Андреас Блуме, шеф на отдела за защита на фирмените данни, се опасява, че чуждестранни тайни служби може да активизират с дистанционно управление микрофоните и на изключени мобилни телефони. В такъв случай те могат да чуват всичко. А че това е възможно, потвърди и ФБР още през 2006 година.
Страхът на Evonik е оправдан, защото фирмата произвежда не само важни допълнения към химическите смеси за автомобилните гуми, но и бои и биодизел. Преди всичко обаче концернът проучва технологиите на бъдещето във връзка с акумулаторите на електромобилите в сътрудничество с автомобилния концерн Даймлер.
Но помагат ли наистина кутиите за бисквити? Смята се, че металната кутия би трябвало да не пропуска електромагнитни вълни, тоест и сигнали на мобилни телефони. На теория. В действителност експериментите на редакцията на "Wirtschaftswoche" са се провалили: кутии за бисквити от различни материали пропускали свободно идващите разговори. Едва експериментът с шейкър за коктейли, скрит зад кафемашина в ъгъла на кухнеския бокс, се оказал сполучлив.
А какви кутии използвате?
Желязната ризница на шейкъра се справила отлично и не допускала входящи разговори, тоест и микрофонът не можел да бъда активизиран дистанционно.
Следователно методът, използван в Evonik, има всички изгледи за успех. Стига да бъдат подбрани подходящите кутии за бисквити. Впрочем, говорителката на концерна не пожела да сподели какви точно кутии за бисквити използват нейните шефове срещу промишления шпионаж.
Не от страх, че методът може да бъде откраднат - просто не бивало да прави реклама на определен вид бисквити.
Източник: Дойче веле