Най-скъпите марки в спорта
Списание Forbes класира най-скъпите марки в спорта в четири категории - спортисти, компании, събития и отбори.
При отборите тази година Ню Йорк Янкис изпреварва Манчестър Юнайтед на челното място.
Въпреки всичките си проблеми през последните години и факта, че наскоро за първи път от 15 години изпадна от водещите 50 голфъри в света, Тайгър Уудс все още е марката с най-голяма стойност при спортистите.
Вижте и кои са най-скъпите марки при компаниите:
1. Nike
Стойност на марката: 15 млрд. долара.
В началото на 2012 г. Nike, която е лидер на пазара за спортно обувки с 38-процентен дял, ще замени Reebok като лицензирания производител на спортно облекло за НФЛ. Договорът е за пет години.
2. ESPN
Стойност на марката: 11.5 млрд. долара
ESPN е генерирала над 4 млрд. долара оперативна печалба през 2010 г. а средната месечна такса на потребител на телевизионната компания е нараснала с близо 40% през последните 4 години и в момента е 4.08 долара. Това е и най-високата такса сред всички основни кабелни канали в САЩ.
3. Adidas
Стойност на марката: 5.0 млрд. долара
През 2010 г. Adidas обличаше официално над 200 спортисти и 12 отбора като спонсор на Световното първенство по футбол в ЮАР. Шампионатът генерира общо 26 милиарда души телевизионна зрители.
4. Sky Sports
Стойност на марката: 3.0 млрд. долара
Компанията добави правата за излъчването на живо на Formula 1 от 2012 до 2018 г. във Великобритания към тежкия си арсенал от спортни събития. Германското й подразделение за платена телевизия дава право на потребителите си да гледат предаванията на мобилните си телефоните и лаптопи в опит да увеличи броя им на най-големия телевизионен пазар в Европа.
5. Gatorade
Стойност на марката: 2.5 млрд. долара
Продажбите на спортните напитки на Gatorade нарастват с 15% през 2010 г. благодарение на новата G-серия, но конкуренцията от страна на компании като Powerade намали пазарния й дял до 71%, в сравнение с 80% преди 5 години. Пазарът на спортни напитки се оценява на 6.7 млрд. долара 80%.
6. Reebok
Пазарна стойност: 1.5 млрд. долара
Марката Reebok поевтинява с 500 млн. долара в сравнение с 2010 г., след като компанията в момента има само 1.6% дял пазара на спортни обувки в САЩ, който се оценява на 2.4 млрд. долара. Nike държи 93% от пазара.
7. Under Armour
Стойност на марката: 1.0 млрд. долара
Марката се очаква да отчете приходи в размер на 1.4 млрд. долара през 2011 г., което ще представлява ръст от 34% в сравнение с предходната година. Оперативната печалба пък се очаква да бъде поне 155 млн. долара, или с 38% повече от 2010 г.
8. EA Sports
Стойност на марката: 625 млн. долара
EA Sports има 27 игри, от които са продадени над 1 млн. броя през 2010 г. и пет заглавия, от които са продадени по над 4 млн. броя (FIFA 10, Madden NFL 10, Need for Speed SHIFT).
9. YES Network
Стойност на марката: 600 млн. долара
Най-гледаната регионална спортна телевизия в САЩ в последните осем години може да се похвали с втората най-висока месечна такса на потребител (2.80 долара) като пред нея е само ESPN.
10. MSG
Стойност на марката: 500 млн. долара
MSG Network предава над 400 събития на живо годишно и е печелила повече Еми награди за щата Ню Йорк през последните четири години, от която и да е друга мрежа в региона.