Apple на път да създаде убиеца на iPhone
Приходите на Apple през първото полугодие на финансовата 2012 г. само от продажбите на iPhone (около 25 млрд. долара) превишиха всички приходи на Microsoft за същия период (около20 млрд. долара). Оттогава разликата само расте. Още по-странно изглежда на фона на това, че както смята Business Insider, именно сега компанията разработва технология, която в буквалния смисъл ще унищожи пазара на iPhone.
Apple за разлика от много други компании има удивителната способност (или поне така беше по времето на Джобс) да предвижда и създава модата на определен тип ново устройство. Същевременно новото устройство често „изяжда” част от пазара на старото, както се случи с iPad и Мас.
Наскоро един от водещите специалисти на Apple Джин Мунстер съобщи, че според него съвсем скоро ще станем свидетели на повторение на историята. Компанията активно работи по създаването на домашни роботи, джобни миникомпютри, 3D печат и залага на все по-автоматизирани операции. Следващата водеща разработка на компанията има всички шансове да измести iPhone, както самият той измести iPod.
Няма никакви съмнения, че компанията от Купертино ще конструира своя версия на компютърни очила, а именно тази технология в дадения момент изглежда най-вероятният приемник на смартфоните.
Появи се дори схематично пиратско изображение на разработката. Според подаденото от Apple заявление за патент, устройството, наречено HMD, съдържа следните пунктове:
HMD е устройство е екран, което потребителят носи на главата си, така че изображението изниква направо пред погледа му.
Оптиката може да бъде сложена на шлем, очила, козирка.
HMD може да бъде използвано за създаване на виртуални образи, наложени върху реалната картина, създавайки допълнителна реалност.
Устройството може да бъде използвано за въвеждане на актуална информация за местонахождението във вид на карти, указатели, друга спомагателна информация, игри и развлечения.
Слушалките могат да се сложат в ухото, а микрофонът се намира отдясно.
В общи линии това е смартфон, но във вид на очила.
Все пак пред компаниите стои едно предизвикателство: все още не се знае как ще реагира човешкото око на работа с два плана- ултракъс фокус на далечина и обратно.