Какъв бизнес правят деца под 10 години
Децата, които ще ви представим, се отличават с нещо особено: делови усет, който проявяват още от тази крехка възраст.Тези младежи вече са усвоили един от най-ценните житейски уроци: че ако много искаш нещо, имаш силна воля и въображение, то рано или късно ще постигнеш целта си. Те определено са я постигнали рано:
На 5 години: Имоти
Канадецът Раян Рос е звезда на възраст, на която връстниците му едва започват да усвояват етикета на масата. В своите многобройни интервюта момчето обича да повтаря: „Първият си бизнес започнах на 3 години…”.
Според семейството му Раян започнал бизнес с продажбата на кокоши яйца на местната църква по 3 долара за десет. После се заел да отглежда зайци, а след това поел по стъпките на майка си, която е агент по недвижими имоти. Сам той нарича бизнеса си service business- т. е. оказва услуги по постригване на морави и друга домашна работа, но за разлика от повечето хлапета, Раян Рос дори има служители на горе-долу неговата възраст.
Той ползва златното правило, което някога научил от майка си: 50% инвестира, 50% харчиш. „Когато бях на пет направих първата си имотна сделка”, продължава Рос, „Купих четиристаен апартамент за 32 000 долара”.
Той обаче тъжи, че в училище никой не приема на сериозно факта, че вече е бизнесмен.
На 7 години: Собствено кулинарно шоу
За Лизи Мари Ликнес от Атланта всичко започва с увлечение по конна езда. Тъй като уроците били скъпи, родителите на Лизи ѝ предложили да събере сама част от сумата. Какво може едно седемгодишно момиченце? От времето, когато била на 2, Лизи често се завъртала около майка си в кухнята, а веднъж- бисквити, които сама била изпекла, станали истински фурор на фермерски пазар.
Тя започва да заснема клипове, на които ловко борави с тигани и ножове, и внушава на връстниците си, че готвенето е забавно и най-важното – по силите на всеки. Невръстната готвачка впечатлява WebMD, медия за здравословен начин на живот, която и предкага собствено кулинарно шоу.
На 8 години: Козметична компания
Лиана Арчър е на 8 години, когато основата своята Hair.Inc., превръщайки семейната рецепта за здрава коса в търговски продукт. Започва да продава продуктите си –шампоани, гелове, балсами в училище, но скоро славата й расте и започват да пристигат поръчки от супермаректи и магазини на дребно. Сега компанията има десетина продукти с цени от 18 долара за 120 г. Продават се в Ню Йорк, Флорида, отскоро и в Париж. През 2010 г. компанията на Лиана Арчъер вече има приходи над 100 000 долара.
На 8 години: Настолни игри
Идеята за настолна игра в панда стил хрумва на 8-годишната Аманда Уилсън точно на рождения й ден, когато родителите й я завели на зоопарк. Аманда била просто очарована от пандите, поглъщала цялата информация за тях и в крайна сметка това я вдъхновило за игра с черни и бели квадрати с разнообразни въпроси за тези животни. Pandarama се отпечатва с разходи от 2.5 долара, но се продава значително по-скъпо. Аманда не можала да убеди майка си за регистрация на търговската марка, но когато Washington Post пуска статия за дъщеря й премислила. Макло късно, защото игра със същото име вече била регистрирана от големия производител Hasbro, което доведе до дълги съдебни спорове. В крайна сметка Аманда получи правото да продава по 500 броя от измислената от нея игра. Не е пълна победа, но все пак осигурява на момичето джобни от около 5000 долара.
На 9 години: Канцеларски материали
Историята на Джейсън О’Нийл от Калифорния започва с това, че веднъж момчето предложило на майка си помощ в подготовката за местен панаир. Така се родила идеята за Pencil Bugs- весели моливи във вид на буболечки. Пробната партида била разграбена от съучениците на момчето, а бизнесмен дори му дал 100 долара за един молив. Но Двжейсън не спрял дотук и скоро разполагал с редица артикули с познатата емблема. Това заинтригувало магазините, а след тях и медиите, включително влиятелните NBC и Forbes. „Не съм платил и цент за рекламата”, заявява момчето, което в наши дни вече чете лекции и има зад гърба си книга с бизнес съвети.
На 9 години: Бижута
Хейли Скот е родена с дефект на слуха, но винаги се срамувала от слуховото апаратче, което била принудена да носи. Момичето не искало да крие устройството, а да го направи стилно и модерно и така заедно със сестра си започнали да правят ескизи на бижута, в които да превърнат апарата. Родителите решили, че идеята е прекалено добра, за да бъде просто забравена, и се съгласили да платят патента на дъщерите си . Оттогава колекциите за деца с увреден слух се продават на цена от 7 до 19 долара за брой и ако се съди по това колко често се появява надписа Sorry, Sold Out!, явно се радва на търсене.