Само 4% от главните изпълнителни директори в САЩ са жени, като тяхното заплащане все още е по-ниско от това на колегите им мъже.

Успелите жени със сигурност са работили много здраво, за да постигна това, на което се радват в момента.

От списание Forbes цитират 8 съвета от жени, които са включени в класацията на най-влиятелните в света:

Решителност

Когато била на 13 години Бет Брукс (вицепрезидент на Ernst & Young) била диагностицирана с дегенеративно заболяване на тазобедрените стави. Лекарите й казали, че дори е възможно да не може да ходи.

Преди да влезе в операционната тя си обещала едно нещо – не само, че ще ходи, но и ще тича.

По-късно става една от най-добрите спортистки в училището. Играе в колежанския отбор по баскетбол.

Тя има същата решителност и в работата си, и днес е сред 100-те най-влиятелни жени в света.

Кураж

Жените на върха на се страхуват от нищо.

През 2011 година Бет Мууни (CEO на) става първата жена начело на банка от топ 20 на САЩ.

Тя започнала кариерата си като секретарка в малка банка в Тексас. Заплатата й била само 10 000 долара на година и тя решила, че това не я задоволява.

През 1979 година посетила офисите на всяка голяма банка в Далас и искала да я включат в техните програми за обучение за мениджъри.

В офис на Republic Bank тя отказала да напусне кабинета на мениджъра, докато не й предложи работа. Стояла там 3 часа и той накрая й предложил работа при условие, че завърши MBA. Това било повратна точка в кариерата й. Това й дало увереност и по-късно тя имала куража да започва работа на много отговорни позиции, да се премести на другия край на страната без а се страхува.

Мащабно мислене

Мишел Гас днес е шеф на Starbucks за 33 държави.

Когато започвала работа във веригата й възложили задача да състави план за растеж за една нова напитка - Frappuccino.

Тя си казала „Да видим колко голямо може да стане това.“

Нейна била идеята за „глезене“ на клиентите с добавяне на различни вкусове, което прави напитката възможна в хиляди вариации. Днес тя е един от най-успешните продукти на веригата.

Същата стратегия тя приложила и когато поела малката фирма

Seattle’s Best Coffee. Нейната идея за партниране с Burger King, Delta, Subway и супермаркети довела до разрастването на марката и днес тя доставя не на 3 000 клиенти, а на 50 000.

Рискове

Ирене Розенфелд бе CEO на Kraft Foods, а днес на Mondelez International. Преди няколко години тя проведе враждебно придобиване на британската Cadbury . Малко след това отново изненада бизнес общността с решението си да раздели Kraft на две компании – една северноамериканска и една глобална.

Тя не се страхува да поема рискове, защото знае, че прави добра преценка. Трябва да знаеш какво ще спечелиш и какво може да загубиш и да си готов да поемеш удара, казва тя.

Дисциплина

В момента Шерил Макой, която е новият главен изпълнителен директор на Avon Products, въвежда схема за преструктуриране на 100-годишната компания.

На въпроса кое е най-трудното тя отговаря: „Най-трудното е да накараш хората да се фокусират над важното. Много е лесно да се разсейваш с различни нови течения, нови пазари и т.н., но така страда качеството на работата.“

Наемане на нови служители

Жените на върха споделят, че е много важно да се наемат хора, които са всестранно развити, обичат работата си и са умни, дори по-умни от тях.

Хала Моделмог, президент на Arby’s, казва, че е важно да се обградиш с хора от различни среди, различни като характер, както и от различни раси, произход и т.н.

„Нямаш нужда от още един като теб,“ казва тя. „Така си отворен към различни гледни точки.“

Клер Уотс, CEO на QVC, всеки вторник прави отворена среща, така че всеки, който има въпрос към нея или иска да обсъди нещо, свързано с компанията, може да го направи.

Контрол над кариерата

Денис Морисън, CEO на Campbell’s Soup, още от ранна възраст знаела, че иска един ден да ръководи компания и се запитала „Какви качества трябва да развивам?“ Докато вървяла нагоре в кариерата си, тя винаги си задавала въпросите Къде съм? Къде отивам? Какво трябва да направя, за да стигна там? Ако отговорите на тези въпроси са задоволителни, тя знаела, че е на прав път, но ако не – тогава не се колебаела дори да смени компанията, за която работи.

Помощник

Успелите жени, знаят, че им трябва помощник – на работа, както и в къщи.

Кейти Тейлър, CEO на хотелската верига Four Seasons, казва, че обича да контролира на нещата, но знае, че от време на време се налага да остави работа и в ръцете на другите и си налага да делегира задачи и към помощници, дори да не й се иска.