Серията играчки, наречени Beanie Babies, са малки меки играчки, копия на животни, всяка от които има свое име. Пуснати в лимитирана серия, те привлякоха много колекционери и на вторичния пазар цената им достигна стотици или дори хиляди долари.

Тайната на успеха на плюшените играчки се дължи само на техния брой: те са добре дошли, просто защото те не са достатъчни за всички.

Този „недостатък“ на Beanie Babies бил резултат от личното решение на производителя Тая Уорнър да ограничи предлагането на своите продукти, като позволява на търговците да купуват само 36 копия от всеки един от героите на един месец.

Ако на някой от големите търговци условията не му харесвали , упоритият Уорнър просто отказва да работи с него. В някои градове, продуктите можели да бъдат намерени само в няколко малки магазини.

Освен това, малко след излизането на следващата партида играчки на пазара, компанията оттегля непродадените копия от старата партида. Тези, които не разполагат с време, за да купят дадена играчка, трябва да се насочат към вторичния пазар - предимно в различни сайтове за онлайн търгове.

Вижте още:12 от най-находчивите бизнес ходове на всички времена

В резултат на това цената на играчките, първоначално продавани за10 долара лети до 1000, а понякога и до 5000 долара.

Самият Тай Уорнър спечели от бизнес стратегията си 6 милиарда долара, което го вкара в класацията на най-богатите хора на сп. Forbes.

В какво се състои тайната на Уорнър:

1. Разумна цена.

Макар в наши дни това да са най-скъпите плюшени играчки в света, Уорнър държи Beanie Babies да се продават на разумна цена, но да не се произвеждат масово.

2. Изненадата.

Уорън приема напълно обратна стратегия на големите компании: вместо да щурмува преситените потребители с реклами, той пази следващия проект в тайна. Когато хората не знаят какво да очакват, продуктът става по-привлекателен.

3.Ограничаване на производството.

Ограничаването на производството гарантира, че когато купуват продукта, хората ще смятат, че придобиват нещо специално.

4. Избягвайте големите търговци на дребно.

За разлика от повечето играчки, които са масово произведени и се продават на дребно в големите магазини, Beanie Babies бяха продавани в по-малки специализирани магазини. Това помогна за поддържане на автентичен образ на играчките.

5.Простота.

Произвеждани от само няколко различни цвята плат, производствените разходи се запазват ниски. В същото време потребителите са доволни, защото напълно разбират какво купуват.

6. Разпознаваемост.

Всяка играчка има име, история, включително рожден ден и свое стихотворение. Това увеличи притегателна сила на продукта чрез добавяне на лична връзка с купувача.

7. Пенсиониране.

Уорнър предизвиква истински гняв сред потребителите, когато през 1999 г. обявява, че спира производството. Въпреки това тази идея доведе до рекордни продажби.

8.Риск.

Цялата стратегия се гради върху изключителен риск, тъй като е напълно противоположна на нормата. Но нали бизнесът и без това е риск!