Завърши второто издание на най-големия младежки форум тази есен – Youth to Business. Събитието се организира от международна студентска организация – AIESEC, която има силно присъствие у нас вече повече от 20 години.

Форумът събра близо 300 мотивирани млади българи, срещайки ги с мениджъри на утвърдени наши компании и специално поканени гост-лектори. Акцентът бе върху ролята на предприемачеството в икономическата система, каквато беше и темата тази година на глобалния “Youth to Business Forum”, провел се в Русия.

Участие взеха Финансова група "Карол", Първа инвестиционна банка, ActivTrades, Балканика Енерджи АД, Баумит България, Сугестопедичен център Allegro Vivace, Екопак България и Aladin Foods. Събитието протече на три панела, в които двете страни обменяха идеи и активно си взаимодействаха. Домакини на форума бяха Университетът за национални и световно стопанство, както и новооткритият Suite Hotel Sofia в Студентски град.

Пъвата „Business to Youth“ част бе изцяло лекционна, като в нея лекторите и представители на компаниите споделиха повече за опита си и бизнеса в детайли. Във втория панел, участниците работеха по различни казуси, зададени от фирмите-партньори. По този начин на студентите се предостави възможност да добият представа за реалната бизнес среда и това как те биха могли да се включат в нея. Уъркшопите бяха с различна насоченост – маркетинг, финанси, продажби. На финала се проведе оживена дискусия, в която студентите зададоха своите въпроси и получиха ценни съвети.

Целта на проекта, споделят организаторите, е да мотивира младите и да ги запознае с възможностите им за развитие, давайки им начален тласък за кариерна ориентация и професионална реализация. Събития от подобен тип стават все по-атрактивни за българските студенти, отчитайки факта, че формалното образование само по себе си вече не е достатъчно за успешен старт в кариерата. Младите имат нужда от практика и поглед върху реалния бизнес, за да бъдат подготвени, когато излязат на пазара на труда. От друга страна все повече български компании заявяват интерес да се включват в подобни инициативи, което говори положително за навлизането на световните тенденции в нашата страна.

Следващото предизвикателство пред студентите, което обещават от AIESEC ще се проведе през месец март. Това ще бъде тридневният бизнес форум „Бизнесът в действие”, аналог на Youth to Business. Той е вече с утвърдени традиции у нас и се реализира от 7 години в различни градове на страната.