Добавена към списъка на световното културно наследство през 2008 г., Раедската железопътна линия в участъка Албула / Бернина се състои всъщност от две исторически железопътни линии, които се пресичат швейцарските Алпи.

Отворена през 1904 г., линията Албула в северозападната част на Швейцария, е с дължина 67 км. Тя разполага с впечатляващ набор от структури, включително 42 тунела, 144 моста и виадукта. 61-километровата линия Бернина има 13 тунела и мостове с 52 виадукта.

ЮНЕСКО заяви: "Железопътната линия Албула / Бернина е изключителен технически, архитектурен и екологичен ансамбъл и въплъщава успеха на строителните машини и строителното инженерство, както и успеха в постигането на хармония с околната среда."

Линията Албула е с един коловоз в Кантон Граубюнден, Швейцария. Тя свързва Тузис на височина 697 м над морското равнище със спа курорта Сен Мориц (1774 м). Железопътното строителство започва през септември 1898 г. до 1903 г. Това е една от най-зрелищните теснолинейки в света.

ь

Линията Бернина свързва спа курорта Сен Мориц с град Тирано в провинция Сондрио, Италия. Достигаща височина от 2253 метра над морското равнище, тя е най-високият железопътен прелез в Европа. С наклон до 7% тя е и една от най-стръмните линии на света.

От 1930 г. по тези линии се движи Ледниковият експрес -Glacier Express, който свързва двата най-големи железопътни гари в планинските курорти Сен Мориц и Зермат в Швейцарските Алпи. Това не е "експрес", в смисъл, че е високоскоростен влак, а по-скоро в смисъл, че осигурява комфортно пътуване с дълга продължителност.

В действителност, Glacier Express има репутацията на най-бавния експресен влак в света.

Той предлага едно незабравимо пътуване във влака по едно от най-красивите железопътни трасета в света. Едно пътуване с Glacier Express отнема около 7 часа, а маршрутът преминава през 291 моста, 91 тунела и в целия проход Обералп на височина 2033м.