Нов вид батерии съхраняват енергията в електроди в течна форма, наречени от учените “презареждащо се гориво”. В резултат те могат да се зареждат като конвенционалните батерии, както и да бъдат напълнени с ново гориво, пише Technology Review.

Изобретението би могло на теория да позволи на повечето електрически автомобили да пропътуват 800 километра с едно зареждане, което е пет пъти повече, отколкото е възможно в момента.

Изследователите от американската Национална лаборатория Аргон и Технологичния институт на Илинойс, които са автори на разработката, посочват, че смяната на горивото на батериите на станция за презареждане ще отнема няколко минути. За сравнение дори най-бързите зарядни станции се нуждаят от един час, за да напълнят изцяло батериите на електрическите коли, съобщава Фокус.

Ограничението на пробега и дългото време за презареждане са два от най-големите проблеми пред електрическите автомобили. Батериите с течни електроди могат да създадат условия за по-дълъг пробег, благодарение на увеличеното количество енергия, което могат да съхранят. Още едно предимстово е по-ниската им цена, постижима, благодарение на по-малкото допълнителни компоненти.

Батериите с течни електроди могат да са и по-безопасни от конвенционалните, отбелязва Пинг Лиу, програмен мениджър на Агенцията за енергийни изследователски проекти, която финансира разработката. Положителните и отрицателните електродни материали могат да се съхраняват в отделни резервоари, вместо в една и съща клетка на батерията, както е в момента. Това ще намали вероятността от къси съединения и прегряване, които стават причини за възникването на пожари при литиево-йонните батерии.