Да спечелиш 10-цифрено състояние преди да си навършил 30 г. е доста трудна задача, която едва в последно време се анализира от експертите.

С общо състояние на над 2 млрд. долара успехът на тези петима млади шефове на компании предполага, че когато става въпрос за това да си предприемач, възрастта не е нищо повече от едно число.

5. Феликс Арвид Улф Келберг — състояние: 12 млн. долара

Лицето зад популярния YouTube канал PewDiePie е считано за най-богатия създател на съдържание в сайта.

С близо 38 милиона абонати и около 9.5 млрд. гледания, шведският коментатор на видео игри, който е на 25 години, може да се похвали с най-популярния канал в YouTube.

Той успява да превърне любовта си към видео игрите в мултимилионен бизнес, генерирайки 7.4 млн. долара приходи през 2014 г.

Вижте още: Той спечели 7.4 млн. долара от ... Youtube

4. Браян Уонг — състояние: 15 млн. долара

Той е съосновател и главен изпълнителен директор на мобилната рекламна платформа Kiip, използвана активно от големи компании като McDonalds и Skittles. Уонг основава компанията през 2010 г. на 19-годишна възраст. Той завършва университет на 18 г.

Уонг, който е известен като най-младия човек, получавал някога финансиране от рискови капиталисти, показва, че възрастта няма значение, когато си решен да направиш име в света на бизнеса.

24-годишният милионер казва, че идеята му за Kiip дошла по време на пътуване със самолет, докато гледал хората около него как играят на игри на телефоните си. Kiip предлага реални награди, след като потребителите на различни мобилни приложения и игри са отчели някакви постижения в тях.

3. Ник Д'Алойзио — състояние: 23 млн. долара

Това е историята на един предприемач, който продава мобилното си приложение за обобщаване на новини Summly на Yahoo! за 30 млн. долара на крехката възраст от 17 г. Британецът създава приложението в дома си в Лондон, когато е бил едва на 15.

Д'Алойзио е известен като един от най-младите милионери, които не са наследили състоянието си, но интересното е, че той никога не е учил програмиране.

"Учехме IT в училище, но то включваше само PowerPoint и такива неща; програмирането не беше в учебната програма," споделя 19-годишният Д'Алойзио в интервю. "Започнах да уча сам езика за програмиране Objective-C с конкретната цел да създавам приложения."

Вижте още: Как живее един 22-годишен, продал компанията си за 2 млрд. долара

2. Палмър Лъки — състояние: над 500 млн. долара

Мечта, превърната в реалност, виртуална реалност.

Когато е едва на 19 г., Лъки основава Oculus VR - технологична компания, която се фокусира върху виртуалната реалност. Първият продукт на компанията е комплектът за виртуална реалност Oculus Rift (потребителската версия се очаква да бъде пусната през 2016 г.), който позволява на потребителите да „влязат“ в любимата си игра или филмова сцена и да "усещат сякаш наистина са там."

Основателят на Facebook Марк Закърбърг определя усещането като "едно от най-страхотните неща, които някога е виждал." Закърбърг е бил напълно сериозен, като го е казал, защото няколко седмици по-късно Facebook обяви, че купува Oculus VR за 2 млрд. долара.

Потенциалното приложение на Oculus Rift далече не се ограничава само до видео игри. Вече се работи по адаптирането на комплектите за използването им при лекуването на посттравматичен стрес и може да качат онлайн курсовете на едно съвършено ново ниво.

Вижте още: Прекрасният живот на най-младия милиардер в света

1. Еван Спигел — състояние: 1.5 млрд. долара

Спигел, който е движещата сила зад Snapchat, е считан за най-младия милиардер в света.

25-годишният Спигел е съосновател и главен изпълнителен директор на популярното приложение. С над 100 милиона потребители дневно и рекламата на големи организации като CNN, Major League Baseball (MLB) и Yahoo, които също го използват, в момента Snapchat е оценявана на 19 млрд. долара.

Въпреки популярността на тяхното приложение, съоснователите Спигел и Боби Мърфи не успяват да постигнат успех с първото си начинание. Двамата се срещат в Станфорд и впоследствие създават приложението Picaboo, което е подобно на Snapchat. Приложението обаче претърпява провал, което налага ребрандирането му в Snapchat.