Немският стартъп HelloFresh с оценка от 2.6 милиарда евро
![Немският стартъп HelloFresh с оценка от 2.6 милиарда евро](https://sportal365images.com/autocrop/smp-images-production/profit.bg/24012024/ccb39f57-beff-452e-a4cd-c60baebe1d7a.jpg?width=1001&height=538&format=webp)
Немският стартъп за доставка на храни - HelloFresh GmbH, е поредната компания с пазарна оценка над 2 милиарда евро.
Въз основа на последното набиране на капитал от компанията в размер на 75 милиона евро, пазарната й оценка възлиза на 2.6 милиардо евро.
Инвестицията е направена от шотландската компания Baillie Gifford, като повишението на пазарната оценка на немския стартъп е над четири пъти спрямо последната вълна за набиране на капитал.
С последното повишение на капитала на компанията делът на основния акционер – немската вечнърна компания Rocket, се понижава до 57.2%.
Немската компания Rocket, основана от Марк Оливър и Александър Замвер, регистрира най-голямо повишение в пазарната си капитализация, откакто стана публична преди година. Акциите й отбелязаха повишение от 17% вчера.
HelloFresh е основана през 2011 година, като доставя храна в седем страни, сред които Холандия, Великобритания и САЩ. През изминалата година продажбите й са нараснали над четири пъти до 70 милиона евро. Компанията набра 126 милиона долара капитал през февруари и разполага с близо 400 заети.
С пазарната си оценка базираната в Берлин компания за доставка на храни влиза в групата на така наречените „уникорни“ - стартъпи с пазарни оценки от над 1 милиард долара.
Вчера приложението за споделяне на превози ВlaBlaCar обяви, че е набрало капитал в размер на 200 милиона долара, което дава на френската компания оценка от 1.6 милиарда долара.