Интернет на нещата се сочи от специалистите като една от най-перспективните индустрии на бъдещето. Тя ще свързва милиарди устройства в глобалната мрежа и обещава да направи живота на всички ни по-лесен.

Ето някои неща, които трябва да знаете за нея:

Вижте още: Пет неща за интернет на нещата, които трябва да знаете

1. Предстои експлозивен ръст

Според прогнози на Cisco над 50 милиарда устройства ще са свързани в глобалната мрежа до 2020 година, или ръст от над три пъти, в сравнение с устройствата към днешна дата.

В доларово отношение индустрията се очаква да расте с 16.9% годишно за периода между 2014 и 2020 година - от 655.8 милиарда долара на над 1.7 трилиона долара.

Около една трета от тази сума се очаква да се разходва за свързване и изграждане на инфраструктура.

2. Конкуренцията е жестока

Силният ръст на продажбите и фактът, че това ще се превърне в трилионен бизнес, привлича с голяма сила всички водещи технологични компании.

Ултра-конкурентната среда прави възможностите за диференциране между компании малки. Когато една компания не може да се разграничи повече от останалите по отношение на продуктите си, тя често преминава към ценова конкуренция с останалите. Печеливши от това в крайна сметка са потребителите.

Някои части от индустрията се очаква да са с по-засилена конкуренция от други. Добре е една компания да прецени възможностите си за диференциация от останалите, преди да започне да инвестира в сегмента.

3. Има сериозни бариери пред потребителите

В момента индустрията на интернета на нещата е фокусирана върху технологиите, свързани с дома, като умни термостати и електрически уреди, преносими технологии, като фитнес устройства и умни часовници.

Сериозен проблем все още е ниската популярност на устройствата сред потребителите. Според проучване през 2014 година, 87% от потребителите не са запознати с това какво означава „интернет на нещата“.

И макар популярността да се е повишила през последната година, все още трябва много да се прави в тази насока.

Друга основна бариера при интернет на нещата е липсата на достатъчна добавъчна стойност за потребителите. Сред 13-те процента от потребителите, които са запознати с индустрията, около една трета се възпират от подобно устройство поради липсата на добавъчна стойност.

4. Добавъчната стойност на индустрията е много по-голяма за бизнеса на този етап

Интернет на нещата на този етап е много по-интересен за бизнеса, отколкото за потребителите. С инсталирането на сензори, свързани с интернет, може да се повиши значително производителността на работата в заводите, а ползването на големи бази от данни и анализирането им биха могли да оптимизират до голяма степен индустриалните процеси в реално време.

За големи индустриални гиганти, като General Electric например, малки подобрения в производителността биха имали големи ефекти върху оперативните разходи и може да означават стотици милиони долари по-малко разходи.

5. Интересът нараства

Според данни на Google, трендът е на повишение на интереса към ключови думи като Internet of Things и IoT през последните няколко години.

Предвид на това, че това понятие покрива много различни технологии, работещи заедно, има много различни начини да се инвестира в индустрията.

Независимо дали става въпрос за хардуер, софтуер или др. обаче, е добре инвеститорите да се насочват към компании, които са добре диференцирани от останалите конкуренти в сектора.