Потребителите в световен мащаб се логват в приложенията за инстантни съобщения вече не само за да си чатят с приятели, но също така за да се свързват с марки, да проверяват стоки и да четат новини.

Това, което някога бяха просто услуги за размяна на съобщения, към днешна дата са платформи за размяна на снимки, видеа и гифове - част от една разрастваща се екосистема с много разработчици на софтуер и приложения.

Този род приложения за съобщения имат характеристики, изключително привлекателни за определени бизнеси и рекламодатели, като размер и норма на ползваемост.

Съвместната потребителска база на четирите най-големи приложения е по-голяма вече от потребителската база на четирите най-големи социални мрежи.

Този род приложения също така се отличават с много по-голяма степен на ползваемост и време, прекарвано от потребителите в тях.

В допълнение, основната част от техните потребители са млади, което е ключов демографски фактор за рекламодателите.

Популярните приложения за инстантни съобщения в Азия, като WeChat, KakaoTalk и LINE, бяха сред тези, намерили иновативни начини да задържат и увеличат бързо потребителската си база. Те също така бяха първите, въвели успешни стратегии за монетаризиране на голямата си база от потребители.

И макар медийните компании и рекламните агенции да отделят повече внимание и ресурси на социалните мрежи в момента, като Facebook и Twitter, интересът към приложенията за инстантни съобщения се очаква сериозно да се повишава през следващите години.