Във Великобритания обмислят планове за маглев влак, който може да достигне скорост от 560 км/ч и да измине 50 км между Ливърпул и Манчестър само за седем минути, пише Daily Mail.

Линията, която ще бъде „най-бързата подземна влакова система в света“, ще използва магнитна левитация, намалявайки триенето. Новите влакове бяха предложени от транспортната компания Direct City Networks (DCN). Ако плановете се осъществят, ще бъде изграден голям маглев тунел в северната част на Англия.

Цялото пътуване от Ливърпул до Хъл, което е с дължина 178 км и включва спирки в Манчестър и Лийдс, ще отнема само 29 минути. Предложението за влаковата връзка беше внесено в държавната агенция Transport for North и ще бъде обявено публично в близко бъдеще.

Компанията скоро ще разкрие предложенията си и след това ще проведе проучване за целесъобразност в опит да привлече инвеститори. Цената на първоначално предложената линия от Манчестър до Лийдс може да е между 2.7 и 4.5 милиарда долара.

DCN смята, че влаковата връзка ще увеличи брутния вътрешен продукт на двата града с 1.6 млрд. долара на година и ще създаде 48 000 допълнителни работни места. Влаковете могат да пристигат на гарите от първоначалната линия на всеки 60-90 секунди, а пътуването между двете дестинации ще отнема едва девет минути.

След това линията може да бъде удължена, за да свързва Ливърпул с Хъл и да се превърне в товарна връзка между двете пристанища. DCN предлага подземни тунели, защото позволяват възможно най-права линия. Преди това компанията работи с Hyperloop на Илон Мъск, която иска да пусне маглев влакове, движещи се със скорост от 900 км/ч в САЩ.

Сред консултантите на транспортния проект са международната счетоводна компания KPMG, инженерната компания Arup и Imperial College London. „Отговорихме на DCN, като посочихме областите, в които смятаме, че е необходима значителна допълнителна работа, преди по-подробно обсъждане на дадено предложение“, съобщи говорител на Transport for the North.

Маглев влаковете използват магнити, за да повдигат вагоните над релсите. Това елиминира необходимостта от колела, а с това и триенето, осигурявайки по-бърза и по-спокойна услуга. Ускорението и намаляването на скоростта далеч надхвърлят тези на конвенционалните влакове.

Маглев влаковете осигуряват и по-гладко пътуване. В момента скоростта им е ограничена до 400 км/ч заради прекомерното въздушно съпротивление при тази скорост. Но тунелите с висок вакуум могат да им позволят да пътуват седем пъти по-бързо в бъдеще.