Млечен, черен, а сега и... рубинен шоколад
В последните 80 години шоколадът се предлага в три основни форми – млечен, черен и бял. Сега един от най-големите производители в света създаде изцяло нова форма – рубинен шоколад, пише британският вестник Daily Telegraph.
Рубиненият шоколад е създаден от Barry Callebaut, най-голямата компания в света за обработване на какао. Според нея това е първият нов натурален цвят за шоколад, след като Nestlé представи белия шоколад преди повече от 80 години, отбелязва Guardian.
Рубиненият шоколад, наречен така заради тъмнорозовия си цвят, се разработва от 13 години, откакто компанията съобщи за първи път, че е открила нов вид какаови зърна по време на експерименти и процеси на рафиниране в лабораториите си.
Едва преди две години обаче тя решава, че има глобален пазар за розов шоколад, който да доставя „чисто удоволствие и хедонистична наслада“, казва Питър Буун, директор на отдел „Иновации и качество“ в Barry Callebaut.
Компанията определя вкуса като „съчетание между плодовите нотки на боровинките и сочна гладкост“, но не са добавяни допълнителни оцветители и аромати за създаване на розовия цвят, който идва от прах, извлечен по време на обработката на какаото. Той не е толкова сладък като млечния шоколад и има по-лек вкус, казват създателите му.
„Рубинените“ зърна се отглеждат в Кот д’Ивоар, Еквадор и Бразилия и Буун потвърждава, че са изцяло натурални и не са генетично модифицирани. „Това е резултат от дългогодишни изследвания на процесите на производство на шоколад. Но също така имахме късмет, че открихме този потенциал в зърната преди 13 години“, отбелязва той.
Повече от десет години са необходими на Barry Callebaut да разбере напълно как да създаде рубинен шоколад, но появата му на пазара съвпада с глобалната тенденция да превръщаме ежедневната храна в яркооцветена конфекция, която изглежда добре в социалните мрежи.
В последно време се наблюдава мания по черната храна, която започна с черен сладолед и черни бургери, след това се появи лилавата храна, оцветена с червено цвекло, гевреци в цветовете на дъгата.
Barry Callebaut вече се възползва от тенденцията и рекламира рубинения шоколад като вкусно изкушение, което задоволява „нова нужда на клиентите от младото поколение..., хедонистичната наслада“, отбелязват от Barry Callebaut.
Базираната в Цюрих компания съобщи, че все още работи за доставянето на шоколада до клиенти от цял свят, но Буун заяви, че се надява той да се появи на рафтовете в магазините след шест до 18 месеца.
Първоначалните проучвания на пазара показват особено голям интерес в Китай, която обикновено не е известна с консумацията си на шоколад, но компанията наблюдава огромен ентусиазъм и сред клиентите й от цял свят.
Буун се надява рубиненият шоколад да стане популярен колкото черния, млечния и белия в бъдеще.