Анди Монфрид изживява повратен момент в живота си, докато е на почивка със съпругата си в Израел.

Двойката се намирала в ресторант в Йерусалим, станал мишена на самоубийствена бомбена атака от двама членове на терористичната групировка Хамас.

Семейството било сред малцината оцелели след атаката, благодарение на интериорна дървена колона, която посрещнала ударната вълна от взрива. Хората, които седели на масите пред ресторанта, се простили с живота си, като сред загиналите имало и деца.

Това, че Монфрид и съпругата му оцелели, може да се счете за пълна случайност, тъй като това бил първият път, в който двойката решила да се храни вътре, а не на масите отвън.

За Монфрид този катаклизъм послужил като катарзис, който впоследствие му помогнал да създаде бизнес за милиони долари.

„Този ден промени траекторията на живота ми”, казва мъжът пред CNBC.

„Знаех, че от този момент нататък ще променя всичко. Единственото нещо, което знаех, че ще задържа в живота си, е моята съпруга. Няма да позволим на двама бомбени самоубийци от Хамас да провалят живота ни”, казва той.

До момента на атентата Монфрид се справял добре – работел като изпълнителен директор на бизнес за копирни услуги. Но след като се върнал в САЩ, решил да напусне работата си и се отдал на преоценка.

„Идвайки си обратно и осъзнавайки, че не се предполагаше да оцелеем, ме накара да поема повече рискове в бизнеса”, казва той.

„Не се опитвам да се правя на мъченик; казвам, че това ме накара да поемам повече рискове, защото се чувствам така, сякаш някои ми е дал много чипове”, добавя бизнесменът.

Монфрид прекарал 6 месеца в размисли, преди да стартира новата си кариера.

Той се присъединил към базираната в Балтимор компания за онлайн реклама Advertising.com, където изградил от нулата техния офис в Ню Йорк, който може да се похвали с приходи в размер на 100 млн долара през последните 4 години.

Когато бизнесът бил продаден на AOL, Монфрид решил да използва новия си опит и да се насочи към бизнеса с потребителска информация.

През 2006 г. той основал компанията Lotame - платформа за управление на данни, която помага на рекламодатели, маркетолози и издатели да таргетират по-прецизно рекламните послания.

12 години по-късно Lotame вече е глобална компания, оценявана на стотици милиони долари.

По думите на Монфрид, компанията му ще достигне равнището от 1 млрд. долара през следващите 3 години, тъй като все повече бизнесът започва да цени потребителската информация.

Въпреки големия успех, той продължава да оценява повратния момент в живота му от преди 20 години.

„Няма ден в живота ми, в който да не си спомням онзи момент”, казва Монфрид.

„Бях твърде фокусиран върху дреболии преди. Отърсих се от това и се фокусирах върху неща, за които знаех, че ще има принос към бъдещето ми”, добавя той.

Понастоящем предприемачът отделя време за медитация, което помага много в работата му,

„Продължавам да имам добри и лоши дни, но сега виждам всеки ден като подарък.”