Автоиндустрията се впуска в битка за пазара на автономни возила
Световните автопроизводители обръщат все по-сериозно внимание на системите за автономно управление, а битката за надмощие в този сегмент се ожесточава.
Toyota и Uber обмислят съвместен проект, който ще внедри технологията за безпилотно шофиране на американската транспортна компания в бъдещите модели на японския гигант, съобщава финансовото издание Nikkei.
General Motors пък подготвя инвестиция от 100 милиона долара в нови производствени мощности, от които ще излизат следващите автономни модели на компанията, съобщава Ройтерс.
Според информацията на Nikkei, които засега не посочват конкретен източник от двете компании, Toyota иска да купи правото да използва системата на Uber за автономно управление в един от своите миниванове.
От финансовия ежедневник съобщават, че изпълнителният директор на Uber Дара Косровшахи се е срещнал с представители на висшето ръководство на японския автомбилен гигант по-рано тази седмица в Съединените щати.
Преди време от Toyota съобщиха, че разработват собствена система за автономно шофиране, но са готови да си сътрудничат и с други високотехнологични компании, като целта им е тези системи да влязат максимално бързо в масово производство.
Те вече имат разработено партньорство с Uber и обменят информация за развитието на тази технология, но до момента няма подписана сделка за неговото разширяване или някакви конкретни финансови параметри.
Освен това японският автомобилен гигант притежава дял от капитала на Uber и предлага изгодни лизингови схеми за шофьорите на транспортната платформа. Uber си партнира и с други големи имена от автомобилната индустрия, сред които Volvo Cars и Daimler AG.
Те обаче не са единствените, които гледат с нарастващ интерес към сегмента на автономните возила. Дъщерната компания на Alphabet - Waymo, също разработва собствена система за безпилотно шофиране, като в това начинание разчитат на съвместната си работа с друг автомобилен гигант - концерна Fiat Chrysler.
Междувременно най-големият американски автомобилен производител General Motors съобщава, че планира инвестиция от 100 милиона долара в своята фабрика в Мичиган, с която ще стартира прозиводството на автономната версия на модела Cruise.
В подготовка за тази стъпка още през януари компанията инициира подписка с искане към американското правителство да легализира масовото производство и употребата на напълно автономни автомбили - без волан и педали.
От GM планират да създадат цяла флотилия от над 2500 подобни автомобила през 2019 г., които да се използват както за споделено пътуване, така и за търговски цели. Все повече автопроизводители признават, че бъдещето на индустрията се движи именно в тази посока - нуждата от притежание на собствен автомобил отстъпва място на услугите за споделено ползване на превозните средства.
До този момент обаче службите за пътна безопасност отвъд Океана не са дали окончателното си становище. От Ройтерс припомнят, че по-рано тази седмица изпълнителният директор на GM Мери Бара се срещна с министъра на транспорта Илейн Чао, за да обсъдят именно бъдещето на автомобилите без шофьор.
Ако компанията получи "зелена светлина" на федерално ниво, остава да получи подобно одобрение и от отделните щати, което ще е окончателната стъпка към разширяването на бизнеса с т. нар. "робо-таксита".
От февруари тази година автономните коли в Калифорния вече могат да се движат по пътищата без задължението да има наличен човек зад волана. Департаментът за моторни превозни средства в щата разреши на автомобилните производители и технологичните компании да тестват автономни коли, без да се налага да има жив човек вътре в автомобила. Към днешна дата петдесет компании, включително Alphabet, Uber, Apple, GM, Ford и Toyota, са тествали самоуправляващи се возила в Калифорния. Всички те очакват с нетърпение да се включат в битката за този пазар.