Само в рамките на два дни на служебните мейли на Profit.bg бяха получени два фишинг имейла. Единият от тях бе наподобяващ имейл от Първа инвестиционна банка, а вторият – от Централна кооперативна банка.

Ето какво представляват те:





Екипът ни се свърза с представител на Fibank, откъдето споделиха, че вече са информирали своите клиенти за зачестилите опити за фишинг.

Ето и самото съобщение оттам:

"Бихме искали да ви напомним, че Първа инвестиционна банка не изпраща на своите клиенти електронни съобщения (e-mail), с които да изисква от тях да въвеждат лични данни на посочен интернет адрес.

Не предоставяйте Ваши лични данни и информация, свързана с достъпа ви до интернет банкирането, вашата банкова сметка и карта. Паролите за достъп са конфиденциални и винаги са известни само и единствено на вас. Тази информация не е необходима на Банката и няма да бъде поискана от вас.

Молим всеки, получил подобни електронни съобщения, да не отговаря на тях и да се свърже с представител на банката на: *bank (*2265), 0700 12 777 (денонощно) или my.fibank@fibank.bg

Блогът на банката напомня, че чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни, пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребяват с тях."

Как се случва измамата?

Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.